Většina dárků připutuje letos přes e-shop
Praha, 6. prosince 2013 – Vánoční dárky Češi stále častěji nakupují na internetu. Většina zveřejněných průzkumů uvádí, že bezmála 90 % lidí letos využije online obchod. Podle nedávného průzkumu nakoupí na internetu 30 % až 70 % dárků více než 42 % lidí, třetinu své nadílky pořídí online 36 % populace. Více než polovina má v úmyslu za dárky letos zaplatit maximálně 4 000 Kč. Při výběru e-shopu a produktů se 65 % zákazníků rozhoduje na základě recenzí.
Nedávný veřejný průzkum potvrdil vzrůstající trend nákupů vánočních dárků přes internet. Jen pouhých 11 % dotázaných potvrdilo, že pořídí vánoční pozornost pro své blízké výhradně v kamenných obchodech. Naopak 10 % respondentů uvedlo, že na e-shopech nakoupí více než 70% svých dárků. 30 % až 70 % dárků na internetu vybere více než 42 % lidí a třetinu dárků na Štědrý den nakoupí přes internet 36 % dotázaných. V e-shopech nenakupují jen mladí, téměř polovina dotázaných, kteří jsou starší 46 let, je také hodlají využít.
Na otázku, kolik lidé utratí za vánoční dárky, 66 % dotázaných odpovědělo, že maximálně čtyři tisíce korun. Čtvrtina Čechů hodlá letos za dárky zaplatit 4 000 až 8 000 Kč. Výdaje v rozmezí 10 až 15 tisíci korun plánuje 5 % lidí a necelá 3 % respondentů obdaruje své okolí dárky v celkové hodnotě převyšující 15 tisíc korun. Průzkum také potvrdil, že téměř polovina Čechů nenechává věci na poslední chvíli a koncem listopadu již měli pořízenou alespoň část či většinu vánoční nadílky.
Recenze jako rozhodující faktor
Překvapením průzkumu bylo, že 65 % všech dotázaných uvedlo, že recenze a zkušenosti zákazníků pečlivě čtou. Se svou spokojeností nebo nespokojeností se s ostatními pak podělí 45 % lidí. „Pro provozovatele internetového obchodu je toto zjištění velmi důležité. Pro úspěch e-shopu je proto klíčové, komunikovat a mít prozákaznicky orientovaný přístup. Stačí jedna špatná odpověď či neochota chybu řešit a celá internetová komunita o tom hned ví,“ komentoval Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.
Důvody pro volbu e-shopu
Internet volí více než 33 % nakupujících zejména kvůli nižším cenám. Ovšem je třeba si objednávce dávat pozor další náklady. „Stále přetrvává názor, že e-shopy jsou levnější než kamenné obchody. Je to často pravda, neboť náklady na pronájem, zaměstnance apod. jsou nižší. Nicméně ne vždy je finální cena opravdu nižší, je třeba připočítat balné a dopravu, což má každý obchod nastavené jinak. Zejména u menších objednávek pak cena není rozhodujícím faktorem,“ komentoval Miroslav Uďan, Větší výběr (19 %), pohodlí (19 %), úspora času (15 %) byly dalšími důvody, pro nákup na internetu.
I když je internetový obchod již běžnou záležitostí, lidé k e-shopům přistupují stále s jistou nedůvěrou. Nevíce se obávají, že jim dorazí poškozené zboží (38 %). V souvislosti s nadcházejícími svátky pak má 37 % dotázaných obavu, že jim dárky nebudou doručeny včas. Velkým tématem jsou také online platba a reklamace. „České internetové obchody si drží vysokou kvalitu. Bohužel ještě stále najdeme e-shopy, jež klamou. Proto doporučuji u neznámých obchodů přihlédnout ke zkušenostem zákazníků. Mezi základní pravidla patří nepřebírat porušenou zásilku, raději sepište protokol s dopravcem a následně kontaktujte obchodníka,“ dodává Miroslav Uďan.
Informace o průzkumu:
Název průzkumu: Vánoční dárky. Průzkum proběhl na serveru Vyplnto.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- „České e-shopy jsou stále odvážnější, expanze je díky technologiím dostupná i těm menším,“ říká Jiří Neužil z NK Expand
- Jak vést e-shop? Zeptejte se 8 zkušených CEOs a zakladatelů na Reshoperu
- Jak na doklady v Shoptetu? Zodpovídáme nejčastější dotazy
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty