Poslední článek na blogu

Novinky z vývoje: Feed pro Glami.cz a další

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Milujito.cz

O MILUJITO

Milujito je eshop s poklady, které jsme si zamilovaly.  Založily jsme ho z lásky k věcem, které nám dělají každý den hezčí a o které jsme se potřebovaly s ostatními podělit.

Šly jsme na to naopak, než radí všechny startupové příručky - nadchly jsme se pro první produkt, objednaly ho a až potom začaly vymýšlet, jak vlastně na eshop.

Milujito roste s našimi zkušenostmi. Už dochodilo školku a teď je někde na začátku prvního stupně, asi tak ve 2. nebo 3. třídě.  Míříme s ním minimálně na postgraduál! Chceme, aby Milujito bylo místo, které udělá zákazníkům takovou radost, jakou dělá nám. Kam když vstoupí, svět se rozzáří malými každodenními radostmi!

Cesta k současnému e-commerce řešení

Naše první e-commerce řešení nám bylo šité na míru, ale připravené jen pro jeden produkt, a tak jsme z něj brzy vyrostly.  Druhé bylo jedno z nejznámějších zahraničních řešení (USA), se kterým se nám pracovalo dobře, ale postupně jsme narážely s řešením na specifika českého trhu. U třetího jsme si tedy řekly, že budeme držet s českými firmami a začaly jsme zkoumat dostupné možnosti.

Shoptet nám vyšel v našem průzkumu českých e-commerce platforem jako nejlepší poměr kvality řešení (moduly, které považujeme za nezbytné k životu Milujito) a uživatelské přívětivosti (dostatečně jednoduché na to, abychom si vše dokázaly upravit samy bez velkých IT masterů), a to bylo přesně to, co jsme potřebovaly.

6 VĚCÍ, NA KTERÉ SI DÁT POZOR, když vybíráte řešení a které u Shoptetu vůbec řešit nemusíte ☺

Aneb na co jsme narážely, než jsme se spokojeně usadily u Shoptet.cz

1. Jazyková připravenost platformy

Všechno se dá přeložit, ale přepisovat slovo od slova je prostě ztráta času! Každou šablonu přizpůsobujeme Milujito tónu komunikace (poštu nám nosí Poštovní holub ve znění ‘uchúúú! Přišla Milujito objednávka!’), nemusíme trávit čas vymýšlením překladů nepravděpodobných error hlášek, které můžou zůstat generické. Taky pozor na aktualizace! Ty jsou skvělé, protože vždy přináší něco nového, ale u zahraničních platforem jsou v angličtině - ne vždycky se je podaří zachytit a přeložit s předstihem.

2. Platební metody

Než jsme našly řešení, o platbách na dobírku se nám pár nocí zdálo. Bylo funkční, ale pořád to nebylo ono – chtěly jsme to ideální! (Ideální řešení = jednoduché, přímočaré, automatické tak, že o něm nebudeme vědět ☺ ) U Shoptetu jsme si ohromně oddechly, protože nastavení dobírek nám trvalo dva kliky a bylo hotovo. To samé bylo i s českými platebními bránami. Mít připravenou půdu k rozjezdu je k nezaplacení! Nemusíme si lámat hlavu nad tím, jak prodávat, a můžeme se soustředit na to, co by udělalo našim zákazníkům i nám radost.

3. Fakturace s DPH

Nastavení fakturace s českým DPH je u zahraničních providerů oříšek! Přišlo nám, že pro vystavení faktury se správně napočteným DPH, je třeba dělat kotrmelce. U zahraničního řešení jsme vše vyřešily načítáním DPH až v externí aplikaci na vystavování faktur, ale opět to nebylo ono. V Shoptetu jsme nemusely DPH vůbec řešit, jen jsme nastavily jeho základní hodnotu a bylo hotovo. Nechtěly jsme znovu vymýšlet kolo u tak základních věcí. Raději trávíme čas vymýšlením, jak pomoct Milujitu dospět :)

4. Používání aplikací z třetích zdrojů

Dřív bylo nezbytné pro některé základní úkony používat externí aplikace. Pro nás to bylo hlavně vystavování faktur a tisk štítků. Chtěly jsme minimalizovat nutný kontakt s back-end providery, tak aby bylo maximum času volné pro to, co je pro Milujito důležité - naši zákazníci a produkty. Místo 658495 aplikací je určitě lepší mít vše pod jednou střechou.

Abychom byly objektivní, musíme dodat, že “demokratizace” aplikací přináší daleko širší spektrum možností, než když vše stojí na jednom poskytovateli. V Milujito nám však vyhovovalo minimalistické, spolehlivé řešení.

5. Pricing

Při porovnávání platforem, úhrada za provoz systému je dalším ze zásadních témat! Zkusily jsme klasický  systém pronájmu, odstupňovaný podle prodejů a funkcí e-shopu. Chyběly nám ale některé funkce a další zase přebývaly - nebyly jsme flexibilní. Vyřešily jsme to až v Shoptetu, kde si můžeme za měsíční poplatky jednotlivé moduly pronajmout a ty které se nám osvědčí, koupit. Navíc je skvělé, že nemusíme platit měsíční procento z prodejů, nad kterým jsme (hlavně o Vánocích) u minulého řešení pravidelně zaplakaly :)

6. Čím blíž, tím líp

Mít providera e-commerce řešení na dosah ruky nám ulehčilo Milujito život! I když nám zahraniční řešení učarovalo a pořád mu fandíme, není nad to moct zvednout telefon a domluvit se na řešení s lidskou bytostí na druhé straně linky. A vědět, že Shoptet sídlí za rohem od naší oblíbené kavárny, funguje jako placebo na uklidnění, když se nám něco nedaří :)

MIGRACE MILUJITO.CZ KROK ZA KROKEM

Než jsme se do migrace eshopu vrhly po hlavě, sešly jsme se s Katkou ze Shoptetu, která nás ujistila, že všechny naše Milujito nápady budou uskutečnitelné.

1. Design

Prvním krokem převodu Milujito k Shoptetu byl výběr šablony, která odpovídala našim představám. Šablona POP jako by z oka vypadla naší předchozí, která se nám na minulém řešení líbila! Hlavní pro nás bylo zachovat jednoduchost a přehlednost pro naše zákazníky. A díky tomu, že Shoptet přišel s novými designy, byla volba jasná hned.

2. Import produktů

Milujito už na předchozí platformě šlapalo jako hodinky, a proto jsme si představovaly snadný přesun dat do Shoptetu. Export ze Shopify nás však zklamal, protože si s tím Shopteťáckým hned nerozuměl. Po úpravě souboru se nám ale převážnou část databáze produktů včetně obrázků do systému podařilo naimportovat. Zbytek jsme ladily individuálně - tím, že Milujito pokladů je ještě maličko, byla to otázka pár hodin práce.

3. Databáze zákazníků

Jedna z nejdůležitějších věcí pro nás byl import našich věrných zákazníků. Potřebovaly jsme dát pozor, aby se přechodem nevytratila jejich registrační údaje a také, aby nepřišly o zprávy našeho poštovního holuba.  To se podařilo na první dobrou, jednoduchým exportem.

4. Interní systém

Se změnou e-commerce platformy přišlo i nové nastavení vnitřního systému, které jde vidět na ven díky notifikačním emailům a fakturaci. Protože si zakládáme na tom, že všechny částí naší komunikace musí být Milujito, byla pro nás personalizace automatických e-mailů důležitá. Když si vzpomeneme, kolik práce nám dalo na bývalém řešení nastavení příjemné faktury a překládání všech systémových hlášek, tak abychom na žádnou nezapomněly, přechod na Shoptet byl procházkou růžový sadem :) Věděly jsme, že když něco vynecháme, zůstane to alespoň v defaultní české verzi.

5. Skladová evidence

Převod našich Milujito pokladů se nám podařilo podchytit v importu zboží, takže stačilo sednout do Milujito skladu a vše pěkně zkontrolovat. Přechod na nový systém byl skvělou příležitostí udělat inventuru pěkně z gruntu.

6. Blog

Mít blog implementovaný přímo na e-shopu, je takřka nekonečná SEO studnice! Bylo pro nás proto důležité mít jej od začátku otevření obchodu přímo na stránkách a mít jistotu, že se nám všechny naše literární počiny podaří přenést. Shoptet na blog nezapomněl a tak se máme kam vracet, když si chceme připomenout některé z našich Milujito dobrodružství :)

7. Affiliate marketing

Protože jsme měly v minulém e-shopu implementovaný affiliate marketing, bylo pro nás důležité zajistit rychlý přechod, aby naši Publisheři nezaznamenali výpadek kampaně. Elegantní přechod se nám podařil díky Google Tag Manageru a za pomoci správce naší kampaně affilliate sítě eHUB.cz.

Je třeba říci, že napojení affiliatu bylo pro nás na Shopify po technické stránce jednodušší - stačilo zde nahrání scriptu do předem připraveného domečku. U Shoptetu jsme byly odkázané na Google Tag Manager, což už pro nás byla vyšší dívčí, ale zvládly jsme to.

Ještě je co zlepšit!

Víme, že je ještě spousta věcí, na které jsme zapomněly, nedotáhly nebo nás nenapadly. Chtěly bychom se ale dostat na druhý stupeň základní školy! Budeme proto moc rády, když nám svoje připomínky a náměty na vyladění Milujito.cz na Shoptetu napíšete na info@milujito.cz - Děkujeme a těšíme se!

VÝVOJ MILUJITO

S trochou nostalgie jsme vedle sebe posadily všechny 3 Milujito eshopy od úplného začátku v roce 2012 až do dnešního dne.

#1 Vlastní řešení - 2012 na Milujito.cz

milujito01

#2 Milujito na Shopify.com - 2014

milujito02

#3 Milujito na Shoptet.cz, aktuální vzhled – 2015

milujito03

SHRNUTÍ

S Milujito je pro nás každý kousek cesty, každá nová objednávka velkou radostí. Od prvního prodaného KeepCupu chceme zákazníkům předat naše nadšení z pokladů, které nám dělají každý den hezčí. Máme obrovskou radost, že čím dál více lidí dokáže ocenit výrobky nejen krásné a funkční, ale také odpovědné k životnímu prostředí.

Abychom mohly naše nadšení dovést co nejdál, je pro nás důležité mít stabilní zázemí, ve kterém se budeme cítit jako doma. A proto jsme si vybraly Shoptet.cz! Cítíme, že je o nás z technické stránky skvěle postaráno a my se díky tomu můžeme soustředit na zákazníky Milujito.