Poslední článek na blogu

Novinky z vývoje: Automatické generování dokladů

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Otázky a odpovědi

 
 

Další otázky? Kontaktuje nás

Začínáme s provozem e-shopu

Můžu si u vás zřídit jak e-shop tak pokladní systém?
Ano. Nabízíme unikátní službu, se kterou můžete provozovat jak internetový obchod, tak spravovat kamennou prodejnu. Nebo jen jednu z těchto částí.

Mohu mít testovací e-shopu na své doméně?
Bohužel z bezpečnostních důvodů musí testovací verze e-shopu zůstat na naší subdoméně pod číslem, které vám bylo přiřazeno. obchod si na svou doménu budete moci přesunout po přechodu na ostrou verzi.

Může e-shop běžet na mé vlastní doméně?
Ano, e-shop může běžet na libovolné adrese, např. www.vasedomena.cz. Doména nemusí mít českou koncovku. Dokonce je možné propojit e-shop s již existujícím webem (např. na adrese obchod.vasedomena.cz). Doména může obsahovat maximálně 50 znaků a vámi zvolenou doménu je třeba nejprve zaregistrovat u některého z registrátorů (tipy k volbě a registraci domén se dočtete na naší nápovědě Registrace domény).

Jak si obchod zaktivuji?
Nejdříve si založte testovací verzi obchodu. Využijte následných 30 dnů k tomu, abyste si vyzkoušeli všechny funkce a zároveň už začali do obchodu vkládat zboží a informace, které zde potřebujete mít v ostré verzi – všechna data vložená v testovacím období se totiž převádějí do ostré verze.
Více informací o tom, jak si zaktivovat obchod, naleznete zde: Jak si založit vlastní internetový obchod?

Chci přejít od jiného e-shop řešení, pomůžete mi?
Ve článku nápovědy Přechod na Shoptet z jiného e-shopového řešení najdete podrobný návod, který vás převodem e-shopu do Shoptetu provede krok po kroku. Využijte nástroje, které vám pomohou data hromadně přesunout, a zároveň zabezpečí, aby e-shop nepřišel o doposud vybudované pozice ve vyhledávačích.

Jak mám postupovat při objednávce obchodu?
V administraci testovací verze obchodu klikněte na tlačítko „objednat“. Zde vyplňte a vložte všechny potřebné informace (vaše kontaktní údaje, tarif, frekvence plateb) a dokončete objednávku. Následně na speciální stránce nastavte, na jaké doméně má váš obchod být provozován. Zároveň Vám bude vystavená první faktura se 14ti denní splatností.

Mám k dispozici návod na ovládaní obchodu?
Ano. Na adrese help.shoptet.cz naleznete velmi podrobný návod k ovládání obchodu, včetně příkladů různých nastavení.

Nestíhám obchod naplnit, můžete mi prodloužit testovací období?
Ano, samozřejmě. V případě, že vám nestačí 30 dní, během kterých můžete obchod zdarma plnit zbožím, kontaktujte nás a my vám rádi testovací lhůtu prodloužíme.

Jak si mám zaregistrovat doménu?
Využijte služeb některého z registrátorů domén (např. Forpsi.com, nebo Active24.cz) a doménu si zde za velmi malý poplatek zaregistrujte.

Jak probíhá převod obchodu na moji doménu?
Samotný převod je velice jednoduchý. Stačí v administraci domény nasměrovat DNS záznamy na naše servery a poté v nastavení obchodu vyplnit platný název domény a obchod již bude fungovat na vaší adrese. Zdá se vám to složité? Podívejte se na naši nápovědu.

Ztratí se mi nějaká data po převodu testovací verze na doménu?
Ne. Veškeré změny, které uskutečníte v testovacím obchodu, se převedou do ostré verze obchodu.

Jak se přihlásím do administrace?
Do administrace se přihlašujete přes adresu xxxxx.myshoptet.com/admin (v případě testovací verze, kde „xxxxx“ je číslo vaší testovací verze), nebo přes www.vasedomena.cz/admin (v případě ostré verze obchodu).

Co bych měl vědět, než se pustím do podnikání přes internet?
Abychom vám maximálně usnadnili nejen samotný start vašeho obchodu, ale i jeho provozování, připravili jsme pro vás několik rad, jak se o této problematice dozvědět více. Navíc doporučujeme náš rozsáhlý průvodce eshopaře, kde najdete spoustu cenných informací o podnikání na internetu.

Odeslal jsem newsletter, ale podle všeho se neodeslal
Zkuste chvilku vyčkat, nové e-maily odeslané z newsletteru se zařazují do fronty a odesílají postupně.

Jaké náležitosti potřebuji mít vyřízené pro podnikání na internetu?
S podnikáním se váže několik povinností, které je třeba neustále dodržovat a sledovat. Připravili jsme pro vás přehled forem podnikání a následně seznam povinností.

Pomůžete mi s optimalizací pro vyhledávače (SEO)?
V administraci obchodu naleznete několik nástrojů, které Vám pomohou s vašimi pozicemi ve vyhledávačích. Navíc poskytujeme pravidelně různé tipy na našem blogu, popřípadě doporučujeme pročtení článku o SEO v našem obchodovém průvodci.

Migrace z jiného e-shopového řešení
K nám si můžete převést všechny produkty i zákazníky, více informací v manuálu

Ceny, tarify a smlouva

Je tarif FREE opravdu zdarma?
Ano, nemusíte se bát žádných - ani skrytých - poplatků, za tento tarif skutečně žádné poplatky nehradíte.

Kolik provoz obchodu stojí?
V ceníku si vyberte (dle počtu produktů a modulů) nejvhodnější tarif a zvolte si frekvence plateb. Při platbách na rok máte nárok na 12% slevu a při platbě na dva roky předem dokonce 28%!

Budu platit za zprovoznění obchodu?
Ne. Platíte jen měsíční poplatek za provoz obchodu. Nemáme žádný aktivační poplatek.


Platí se hned od začátku?
Ne. Máte 30 dní na to, abyste si obchod a jeho funkce vyzkoušeli. Následně vám budou po převedení obchodu do ostrého provozu vystavované faktury se 14ti denní splatností.

Jsou nějaké "skryté" poplatky?
Ne. Zprovoznění obchodu je zdarma, cena je včetně webhostingu. Žádné další poplatky za pronájem neexistují.

Získám slevu na provoz obchodu?
Ano. Pokud zaplatíte obchod na rok dopředu získáte 12% slevu. V případě platby na 2 roky získáte slevu až 28%!

Budu platit provizi z obratu obchodu?
Ne. Platí se jen za pronájem obchodu, nebudeme po vás chtít provizi z obratu, který na obchodu uskutečníte.

Potřebuji svůj vlastní webhosting?
Ne. Cena za pronájem obchodu je včetně webhostingu, který zajišťujeme my. Nemusíte se tedy vůbec starat o prostor, kde váš obchod bude provozován.

Zahrnuje cena registrační poplatek za doménu?
Poplatky za vaší vlastní doménu v ceně zahrnuté nejsou. Cena za doménu je však řádově jen několik set korun ročně (cena záleží na koncovce domény, např.: .cz, .eu, .com apod.).

Který tarif je pro mě nejvhodnější?
Základní rozdíl mezi tarify je v maximálním počtu zboží, které lze na obchod nahrát a v počtu rozšiřujících modulů, které jsou již v ceně jednotlivých tarifů. Pokud si stále nejste jisti, který tarif je pro vás nejvhodnější, kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme s výběrem.

Můžu tarif kdykoliv měnit?
Ano. Tarif si můžete v průběhu provozu obchodu zvyšovat i snižovat přímo z administrace.

Jaké moduly jsou obsažené v základní ceně tarifů?
Přehled toho jaké moduly obsahují jednotlivé tarify již v základní ceně naleznete na stránce Možnosti rozšíření.

Započítávají se do maximálního počtu položek i varianty zboží?
Ne. Limit se vztahuje jen na počet základního typu zboží, ne jeho variant.

Chci mít na obchodu více, než 20.000 položek, co mám dělat?
Kontaktujte nás a my se s vámi domluvíme na individuálním plánu.

Sepisuje se smlouva?
Ne. Vše se děje elektronicky, potvrzením Všeobecných obchodních podmínek.

Na jak dlouhou dobu se uzavírá smluvní vztah?
Smluvní vztah s naší společností není omezen žádným časovým závazkem. V případě, že se rozhodnete pronájem obchodu zrušit, obchod se po měsíční výpovědní lhůtě jednoduše ukončí.

Obchod jsem si objednal před 10.10.2011, získám nové tarify automaticky?
Ne. Aktuální ceník se vztahuje pouze na obchody objednané od 10.10.2011. obchody objednané před tímto datem se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami a ceníkem platným v době uzavření smlouvy. Aktuální tarify jsou spojené pouze se systémem Shoptet 4, nelze je použít pro systém Shoptet 3.

Design

Jak bude můj obchod vypadat?
Pro lepší představu, jak může váš obchod vypadat, se podívejte do našich referencí a na prezentaci šablon. Hned od začátku máte k dispozici velké množství základních šablon, které si můžete následně ještě individuálně upravovat.

Potřebuji ke změně designu programátora?
Nepotřebujete! Vzhled se dá velmi snadno měnit několika kliknutími v administraci.

Mohu vzhled mého obchodu průběžně měnit?
Ano. Kdykoliv a bezplatně. Postupně rovněž přidáváme nové šablony, takže váš obchod může stále vypadat jako nový!

Je možné mít individuální design?
Kromě systémového nastavení šablon máte možnost vkládat CSS nebo Javascrip kódy do HTML editoru v administraci a dosáhnout tak individuálního vzhledu. Na to je třeba mít kodérské znalosti nebo zaplatit služby kodéra. Můžete kontaktovat někoho z naší sekce Doporučujeme. Upozorňujeme, že individuální úpravy v HTML editoru nemusí být kompatibilní s aktualizacemi našeho systému.

Je možné individuálně implementovat nové funkce?
Jelikož nabízíme pronájem hotového obchodového řešení, nepřijímáme individuální požadavky technického charakteru. Díky tomu máme prostor pro neustálé vylepšování a rozšiřování všech funkcí o čemž se můžete přesvědčit i na našem Facebooku, kde o novinkách pravidelně informujeme. Samozřejmě nám ale na vašem názoru záleží, proto všechny vaše nápady oceníme v knize přání, kde čerpáme inspiraci pro nové implementace.

Váš účet

Může k mému účtu přistupovat více uživatelů?
Ano. V administraci si můžete nastavit libovolný počet uživatelů, kteří do vaší administrace uvidí a můžete jim nastavovat různá práva. Někdo se může starat pouze o zboží, ale nesmí vidět do objednávek. Někomu můžete zamezit, aby v administraci cokoliv smazal atd. Možnosti jsou široké a nastavení je velmi jednoduché.

Jak mohu platit za vaše služby?
Platba probíhá na základě vystavené faktury. V současné době lze platit fakturu pomocí převodu na účet nebo v platebním systému PayU, který obsahuje řadu platebních metod jako je platba kartou a platební tlačítka.

Jak dostanu fakturu?
Faktury zasíláme elektronicky ve formátu PDF. Zároveň je možné stáhnout si je po přihlášení do administračního rozhraní - daňové doklady i zálohové faktury naleznete v administraci obchodu v sekci „Můj Shoptet / Vystavené faktury“.