Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

On-Page faktory

On-Page faktory mají stejně jako Off-Page faktory vliv na umístění webu nebo e-obchodu ve vyhledávání a jsou nedílnou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO). Na rozdíl od off-page faktorů lze on-page faktory ovlivnit mnohem jednodušeji, protože on-page faktory vyplývají přímo ze stavby konkrétního provozovaného webu.

Druhy On-Page faktorů

Protože on-page faktory mají velmi těsný vztah k samotnému webu, vypadají podle toho i druhy těchto faktorů. Mezi on-page faktory tedy řadíme validní kód, vhodné texty, využití správných klíčových slov v rámci stránky, vhodně zvolený anchor text, atd.

Validní kód

Jedná se především o správnou syntaxi kódu a vyvarování se i drobných chyb při psaní kódu. Kód by tedy měl být napsán správně, tak aby roboti vyhledávačů s ním neměli problémy. Zjistit zda je kód vašeho webu validní můžete například pomocí W3 validatoru. Velikost samotného kódu by neměla přesáhnout 100 kB.

Texty a klíčová slova

Texty by měly odpovídat proklamovanému zaměření stránek a měly by dávat smysl. Důležitá je i četnost výskytu klíčových slov a jejich pozice na stránce. Klíčová slova by z pohledu on-page faktoru měla být obsažena například v nadpisech h1, h2, v title stránky a případně i v URL. S tím souvisí, že v případě internetového obchodu, e-shopu, webshopu nebo e-obchodu, kde se URL jednotlivých výrobků generuje automaticky, by se měla optimalizovat, tak aby ji rozuměli návštěvníci a zároveň s ní neměli problémy roboti vyhledávačů.