Poslední článek na blogu

SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

AdBlock

Adblock je doplněk internetových prohlížečů, který skrývá či filtruje reklamu na webu. Alternativami jsou rozšíření AdBlock Plus, AdAway či uBlock Origin.

V současné době existuje několik rozšíření desktopových prohlížečů i mobilních aplikací na blokování reklamy. Jejich použití budí kontroverze. Weby často žijí z reklamy, jejich skrývání a blokování jim škodí, přicházejí o potenciální příjmy, a tak se snaží proti nástrojům filtrujícím reklamu všemožně bojovat.

Jednou z možností je detekce blokování reklamy. V takovém případě web uživateli s nainstalovaným Adblockem nezobrazí obsah stránky. Další možností je nabídka prémiové verze webu bez reklam za poplatek. Provozovatelé webů hledají i další řešení.

Rozšíření Adblock

Desktopové rozšíření Adblock pro prohlížeče Chrome, Safari, Mozilla Firefox a Opera je oblíbený bezplatný doplněk na blokování reklamy. Podle vývojářů nástroje používá Adblock přes 60 milionů uživatelů. I když je Adblock freeware rozšířením, uživatelé mohou tvůrcům přispět drobnými částkami na jeho vývoj.

Rozšíření Adblock Plus

Nástroj z dílny společnosti Eyeo GmbH, Adblock Plus, je rozšířením nejen pro desktopové prohlížeče, ale i pro mobilní OS Android a iOS. Kromě blokování reklamy umí doplněk i upozornit na sledování třetí stranou přes tzv. Social Icons, a následně odstranit tlačítka pro sociální sítě ze všech webů.

Adblock Plus má také v nabídce pro společnosti tzv. white list. Pokud jejich reklamy Adblock zařadí na seznam, zobrazí se i uživateli s nainstalovaným doplňkem. Tyto reklamy však musí splňovat jasně dané podmínky, jako umístění, velikost a další kritéria.