AI je zkratka z anglického „Artificial Intelligence“, tedy „Umělá inteligence“. Obecně označuje schopnost strojů napodobovat lidské myšlení a rozhodování.
Umělá inteligence je sada technologií, které umožňují počítačům učit se, uvažovat a provádět řadu pokročilých úkonů způsobem podobným lidské inteligenci. AI zahrnuje porozumění jazyku, analýzu dat, poskytování návrhů, rozpoznávání obrazů a generování kreativního obsahu (texty, obrázky, videa, zvuk).
AI proniká do mnoha oblastí online podnikání. V e-shopech se hojně využívá k personalizaci (např. chytré algoritmy doporučují produkty na základě předchozích prohlédnutých či koupených). Dále často pomáhá se zákaznickým servisem (chatboty odpovídající na dotazy apod.), produktovými popisy i fotografiemi, tvorbou obsahu a automatizací provozu. E-shopaři tak pomocí AI mohou zefektivnit řadu procesů a ušetřit čas i náklady.