Poslední článek na blogu

„E-shop je pro mě velká věc. Lidé si radši koupí knížku přímo ode mě než v knihkupectví,“ říká Jaroslav Kmenta

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

CTR

%gls63%gls109-%-Q1RS% je termín používaný v internetovém marketingu a popisuje míru prokliku dané reklamy.

Co je CTR?

CTR je zkratka z anlgického click-through rate a označuje míru prokliku dané reklamy. Nezáleží, o jaký typ reklamy se jedná, zda bannerová, či textová. Je to tedy poměr mezi celkovým počtem rozbrazení internetové reklamy a počtem prokliků na ni. Tento poměr se vyjadřuje v procentech.

CTR se vypočítá:

CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100

O čem míra prokliku vypovídá?

Hodnota CTR, tedy míry prokliku určitým způsobem vyjadřuje efektivitu reklamy. Díky němu může marketér efektivně vyhodnocovat s pravovat své reklamní kampaně.

Dalším důležitým ukazatelem, který ještě lépe vypovídá o efektivitě reklamy, je tzv. konverzní poměr, tj. poměr mezi počtem zobrazení internetové reklamy a počtem objednávek, které taková reklama vygeneruje. Ten však nelze tak přesně měřit, protože zobrazená reklama mohla mít na zákazníka podvědomý vliv mnohem dříve, než provedl objednávku.

Míra prokliku (CTR) se často zaměňuje za click rate.