Poslední článek na blogu

„Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu  

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Elektronický obchod

Elektronický obchod je označení pro e-shop, shop, web-shop, e-obchod, internetový obchod, apod. Elektronické obchody jsou nejdůležitější součástí e-commerce, která spadá do oblasti e-businessu.

Provoz elektronického obchodu

Pro provoz elektronického obchodu je nutné nejdříve zvolit vhodné softwarové řešení s ohledem na funkce, které může poskytovat. V současnosti jsou stále populárnější řešení na míru. Elektronicky obchod na míru v sobě může kombinovat B2B i B2C prvky. Velmi užitečné je i propojení samotného elektronického obchodu s účetním a skladovacím systémem. Shopynamiru nabízí všechny tyto funkce spolu s možnostmi implementace rozličných platebních metod a způsobů dopravy.

Elektronický obchod a jeho správa

Každý elektronický obchod se skládá z oblasti nazývané backend, ve které provozovatel e-shopu stará o svůj elektronický obchod. Zde se provádějí nejdůležitější úkony spojené s chodem elektronického obchodu. Oblast nazývaná frontend je určena pro zákazníky. Frontend je to, co jako zákazníci vidíme v prohlížeči. Součástí správy elektronického obchodu je vkládání zboží, určování cen, vytváření faktur, propagace pomocí různých reklamních systémů a mnoho dalšího. Z tohoto pohledu by měla administrace elektronického obchodu obsahovat, co dostatečné množství funkcí, ale zároveň by měla zůstat přehlednou.