Poslední článek na blogu

„Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu  

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Google Ads

Google Ads je reklamní systém, který umožňuje zobrazovat textové i grafické inzeráty na váš web a produkty ve vyhledávači Google a na dalších stránkách (tzv. obsahové síti). Reklamy se platí formou PPC (za každé kliknutí na ně) a umožňují pokročilé cílení a měření.

Co je to Google Ads?

Každý e-shop se o sobě snaží dát vědět vyhledávačům co nejvíce. Pozici ve vyhledávání lze zlepšit nejen optimalizací pro vyhledávače, ale i placenou reklamou, například v reklamní síti Google Ads. Ekvivalentem takové reklamní síti v české síti Seznam je Sklik.

Jak reklamní síť Ads funguje?

Reklamy v síti Ads fungují na principu PPC (pay - per - click, platba za kliknutí). Neplatíte tedy za zobrazení Vaší reklamy, ale až za prokliknutí na Vaše stránky. Při vytváření reklamní sestavy si nastavíte průměrný denní rozpočet (maximální částka, kterou chcete denně do reklamy investovat). Pokud je tato částka vyčerpána, Google Vaše reklamy přestane po zbytek dne zobrazovat. Důležité je také nastavit datum ukončení - kdy se má reklama přestat zobrazovat. Dále také uvádíte maximální cenu za proklik, tedy kolik jste maximálně ochotní zaplatit za jedno kliknutí na vaši reklamu. Tato cena pak raje hroli v umístění, na které pozici se vaše reklama mezi ostatními reklamami se stejnou relevancí na dané klíčové slovo zobrazí. 

Zákazníci vyhledávají na Google podle klíčových slov a na základě těchto klíčových slov se zobrazují reklamy umístěné v této reklamní síti. Pořadí reklam je dané relevancí reklam a stanovenou maximální cenou za proklik - řazení takových reklam je tedy formou jakési aukce.