Poslední článek na blogu

SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Google Tag Manager

Google Tag Manager, známý také jako GTM, je systém pro správu měřicích kódů na webových stránkách. 

Co je Google Tag Manager?

Google Tag Manager je systém, pomocí kterého můžete na vlastní webové stránky vkládat a následně spravovat libovolné měřící kódy. 

Jak Google Tag Manager funguje?

Jeho princip je takový, že se na web umístí pouze jeden kód, pomocí kterého dojde k propojení stránek a služby GTM. A poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy. Tento postup velice usnadňuje a zrychluje práci s kódy (anglicky se označují jako tagy), kdy jsou z nasazení vynecháni programátoři. Pokud tedy chcete nasadit nějaký kód, který obsahuje proměnné (například hodnota objednávky, e-mail zákazníka atd.), můžete je nastavit přes Google Tag manager. Nastavení vyžaduje pokročilejší znalosti a alespoň základy javascriptu.

Jaké jsou výhody Google Tag Manageru?

Implementace vkládáním samostatných kódů přímo do stránek je zastaralý způsob, díky GTM je možné mnohem snadněji nejen vkládat, ale následně také spravovat libovolné měřící kódy na webové stránky. Veškeré kódy tak máte přehledné a dostupné na jednom místě, kde se dají snadno přidávat i odebírat.

Tuto službu využijí převážně všichni, kteří provozují svoje webové stránky nebo e-shop na systému, u kterého nemají přímý přístup ke zdrojovým kódům, nebo by si do takových zásahů netroufali. Správa a ovládání GTM je snadná a intuitivní.

Co je třeba pro využívání služby Google Tag Manager?

Pouze registrace na stránkách GTM. Zde vyplníte název svého účtu aURL adresu stránek, které chcete se službou GTM propojit. Systém vám následně vygeneruje kód pro Google Tag Manager, který vložíte do svých stránek. Nastavení GTM v e-shopeh od společnosti Shoptet.cz najdete v sekci Nastavení / Propojení / Google.