Poslední článek na blogu

Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Layout

Pojmem layout se označuje způsob rozložení určitých prvků na ploše, které se pravidelně opakují i když se mění obsah. Layout se může vyskytovat v tištěných médiích jako jsou noviny nebo časopisy. V oblasti internetového podnikání se však tento pojem vztahuje k uspořádání prvků na internetových stránkách, webových prezentacích, e-shopech, web-shopech a internetových obchodech obecně.

Funkce layoutu

Vhodná volba layoutu je jednou ze základních podmínek pro splnění pravidel použitelnosti. Jakmile by layout nesplňoval kritéria použitelnosti, návštěvníci by se špatně orientovali na webu nebo e-shopu a hrozilo by, že velmi rychle odejdou.To by se samozřejmě projevilo na nižším konverzním poměru. Na druhou stranu by měl být layout graficky zajímavý nebo alespoň jednoznačně zapamatovatelný. V rámci internetových stránek spadá do tvorby layoutu celkové hrubé rozvržení stránky, umístění loga, barva a velikost textu, použitý font, barevná kombinace a samozřejmě rozmístění ovládacích prvků. Při tvorbě layoutu by měl designer myslet i na to, že návštěvníci jsou zvyklí hledat určité prvky vždy na stejných místech. Layout by tedy měl být přizpůsoben zvykům a potřebám konkrétní skupiny návštěvníků.