Shoptet loni vykázal rekordní tržby i zisk, v růstu pokračuje i letos
8. září 2025PRAHA - Shoptet, česká jednička v poskytování eshopových řešení, má za sebou rekordní rok 2024 a také úspěšnou první polovinu roku 2025. Podle upřesněných auditovaných hospodářských výsledků společnost v loňském roce zvýšila své tržby o 27 % na 710 milionů korun. Provozní konsolidovaný zisk EBITDA podle mezinárodních účetních standardů IFRS činil 269 milionů korun.
“Segment malých a středně velkých podnikatelů v ecommerce u nás stabilně roste a to rychleji, než je obvyklý průměr trhu. Celkové tržby e-shopařů tvořily zhruba 40 % tuzemské ecommerce, tedy 79 miliard korun. To bylo v meziročním srovnání o 40 % více. Právě díky těmto podnikatelům roste i samotný Shoptet,” komentuje výsledky ředitel společnosti Jan Hospodka s tím, že v prvním pololetí letošního roku pokračoval Shoptet v růstu. Jen za prvních šest měsíců tohoto roku činily celkové příjmy 400 milionů korun, EBITDA pak 152 milionů korun.
Zisk firma investuje zpět do vývoje a technologií, díky čemuž zkracuje inovační cyklus. Shoptet si tak udržuje pozici technologického lídra ve střední a východní Evropě. Během několika posledních letech se posunul od pronájmu eshopového řešení pro začátečníky k all in one řešení i pro velké a etablované firmy.
Nové služby akcelerují růst
Své služby rozšířil o platební bránu a také vlastní platební terminály Shoptet Pay. Loni se tak společnosti podařilo zprocesovat platby v objemu tří miliard korun. Aktuálně využívá alespoň jednu službu v rámci Shoptet Pay přes 12 tisíc e-shopů.
Firmě se dařilo dosáhnout lepších výsledků i díky uvedení několika nových služeb. Jednalo se o Shoptet Balíky. Služba nabízí objednávání přepravy balíkových zásilek, tisk štítků, sledování stavu zásilek a jejich statistiky a to vše automatizovaně přímo z administrace e-shopu a zdarma. Další novinkou byly Shoptet Kampaně, tedy marketingový nástroj, který pomocí umělé inteligence pomáhá s nastavením reklamních kampaní. Tyto automatizované online reklamy si v minulém roce spustila více než tisícovka e-shopů.
Mezi významné pilíře patří rovněž služba Shoptet Premium pro velké značky a eshopy. Počet zákazníků využívajících Premium vzrostl meziročně téměř o 50 %. Řadí se mezi ně například Havlíkova Apotéka, elektrospotřebiče Rohnson, Erika Fashion a další.
Během 16 let se Shoptet stal jedničkou v poskytování e-shopového řešení v regionu střední a východní Evropy. Na platformě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku běželo více než 43 tisíc eshopů.