AEO je zkratka z anglického „Answer Engine Optimization“, čili „Optimalizace pro odpověď“. Jde o tvoření obsahu na internetu tak, aby vyhledávače využívající AI nabídly uživatelům odpověď přímo na jejich dotaz.
Optimalizace pro odpověď (AEO) je pokročilá strategie pro tvorbu obsahu, zaměřená na poskytování přímých a stručných odpovědí uživatelům vyhledávačů na jejich dotazy. Jinými slovy se snažíte o to, aby v systémech typu Google AI Overview, ChatGPT, Gemini nebo hlasových asistentech (Siri, Alexa aj.) byla použita právě vaše přímá odpověď a byli jste ocitováni. Cílem je zlepšovat online vizibilitu.
E-shopy by tak měly ve svých popiscích, článcích či FAQ sekcích přímo odpovídat na časté otázky zákazníků, aby se zvýšila šance, že AI vyhledávač či asistent nabídne právě jejich obsah jako odpověď.
Existuje několik doporučení, pomocí kterých se bude váš obsah pravděpodobněji zobrazovat jako přímá odpověď na dotazy uživatelů. Doporučuje se stavět na osvědčených postupech SEO a tvořit autentický a vysoce kvalitní obsah. Jak tedy optimalizovat obsah pro jazykové modely umělé inteligence?
AEO upřednostňuje úryvky obsahu, které se snadno shrnují v AI jazyce. Zahrňte tedy do vašeho obsahu například: