Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Affiliate systém

Affiliate systém je jedním z marketignových nástrojů e-shopů či internetových firem. Jedná se o způsob propagace zboží nebo služeb prostřednictvím partnerských webů či firem (tzv. affiliate partnerů) oplátkou za podíl z prodeje (tzv. provizi).

Co je affiliate systém?

Jedná se o způsob propagace služby nebo produktu prostřednictvím internetových stránek affiliate partnera. Provozovate provizního systému tak platí podíl za realizovanou objednávku domluvenému partnerovi, který zákazníka zprostředkoval. Mezi e-shopem, který provozuje partnerský program, a samotným partnerským webem je určitá provázanost. A to pomocí zpětného odkazu, či grafického banneru, který si partner na své internetové stránky umístí. Pokud přes tento odkaz nebo banner zákazník přejde do e-shopu a provede svou objednávku, provozovatel affiliate systému svému proviznímu partnerovi vyplatí podíl z prodeje, na kterém se předem domluvili.

Jak provizní program funguje?

Odkazy i bannery, které e-shop svému proviznímu partnerovi dá, jsou unikátní pro každého partnera, díky tomu systém bezpečně rozpozná, přes kterého provizního partnera objednávka dorazila a kterému náleží provize. Výši provize systém také vypočítá sám dle předem domluvené sazby, která je v systému uložena. Tyto podíly z provize pak převádí poskytovel affiliate programu obvykle jednou či dvakrát měsíčně svému partnerovi.

Výhody Affiliate programu

Jednoznačná možnost měření výsledku takové propagace a současně s ním i efektivita vyložených nákladů. Obchodník totiž nemusí hradit svým partnerům za propagaci dopředu, ale hradí až v momentě, kdy jsou známy výsledky, tedy když obdrží a vyřídí konkrétní objednávku.

Provizní program je jednou z vhodných možností reklamy na internetu i pro e-shopy, které teprve začínají.

Využití affiliate systému v Shoptetu

Pokud má e-shop vytipovaného partnera pro provizní spolupráci, vygeneruje mu speciální odkaz nebo banner, který provizní partner umístí kdekoliv na svých internetových stránkách. Takový banner i odkaz jsou unikátní pro každého z affiliate partnerů, proto je systém bezpečně rozezná. Pokud přes partnerovy stránky bude realizovaná objednávka, systém každou takovou zaznamená do přehledu v sekci Provizní systém. Zde má e-shop přehled o všech vygenerovaných Bannerech, odkazech, realizovaných objednávkách a provizích čekajících na schválení. Každá provize musí být obchodníkem nejprve schválena pro případ, že by klient svou objednávku stornoval. Teprve až po schválení provize vidí prodejce výši provize k vyplacení danému partnerovi, stejně jako tento podíl z prodeje vidí i provizní partner ve svém účtu, do kterého má přes své přihlašovací údaje do e-shopu přístp.