Anketa je forma průzkumu, díky které získá e-shop zpětnou vazbu od svých návštěvníků. Používá se k zjišťování názorů respondentů na určité téma.
Anketa je jednoduchý průzkum prováděný na malé, sociologicky nereprezentativní skupině respondentů. Při provozu e-shopu se však obchodník může právě díky anketě dozvědět zajímavé a cenné informace, které pak může velmi efektivně zužitkovat. Anketa tedy slouží jako praktický nástroj pro získání informací, názorů a preferencí vašich zákazníků.
Anketa může být zajímavým zdrojem informací a zpětné vazby od návštěvníků vašeho e-shopu. Prvním krokem je říct si, co a proč vás zajímá. Poté vytvořte anketu, zeptejte se svých klientů a nezapomeňte získané informace zhodnotit a využít.
Co tedy můžete jakožto e-shopař pomocí ankety zjistit od zákazníků?
Obecně jsou ankety na webu nebo v internetových obchodech koncipovány tak, aby respondentům zabraly co nejméně času. Funkcionalitu vytváření anket lze do e-shopu obvykle přidávat v podobě modulu. Stejně tak je tomu i na e-shopech od Shoptet.cz, kde můžete pomocí rozšiřující funkce Anketa vytvářet a vkládat libovolné ankety. Jak na to vám poradí naše nápověda.
Nastavení Ankety probíhá velmi jednoduše – v administraci e-shopu vytvořte anketu, kterou pojmenujte požadovaným dotazem (například: „Jak se Vám na našem e-shopu nakupuje?") a vložte libovolný počet možností (odpovědí). Anketu umístěte na stránky e-shopu, kde se bude zobrazovat návštěvníkům, kteří pak pouze vybírají z nastavených odpovědí. Takových anket je možné vytvářet neomezené množství. Můžete mezi nimi přepínat a jejich viditelnost aktivovat či skrývat.