Poslední článek na blogu

Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Bounce Rate

Bounce rate, česky míra okamžitého opuštění, je statistika v Google Analytics vyjadřující procento uživatelů, kteří přijdou na webové stránky a neprovedou na nich žádnou akci. Zjednodušeně to znamená, že nepokračují na další stránku ani nekliknou na žádný klikatelný prvek.

Je vysoký bounce rate problém?

Vysoké procento bounce rate problémem vždycky není. Záleží na typu a cíli webu. Číslo samo o sobě nic nevypovídá a je potřeba ho dát do souvislostí. Pokud zaznamenáte vysokou míru okamžitého opuštění u homepage, pak máte problém. V tomto případě očekáváme, že se návštěvník prokliká z hlavní strany na konkrétnější podstránky. Pokud však máte slovník pojmů, pak je vysoký bounce rate pochopitelný - návštěvník našel, co hledal a zas odešel.

Dobrá míra okamžitého opuštění

Univerzální pozitivní hodnota bounce rate neexistuje. V zásadě však platí, že stránka s mírou okamžitého opuštění pod 30% je skvělá a nevyžaduje rozsáhlé změny. Pokud ale narážíte na hodnoty atakující či dokonce přesahující 90procentní hranici, zvažte další kroky. Postačí stránku upravit, v krajním případě pomůže redesign webu.

Bounce rate a vstupní stránky

Určitě se setkáte s tím, že sledovat bounce rate jako celek nemá valný smysl. Jak už jsme naznačili, analýzu provádějte na úrovni jednotlivých vstupních stránek. V rámci e-shopu to mohou být stránky produktů či kategorií. Abyste mohli míru okamžitého opuštění analyzovat efektivně, seskupte si stránky podle typu a kategorií. Díky tomu vám pak hodnoty bounce rate budou dávat smysl.