Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Doprava zdarma

Doprava zdarma je jedním z marketingových nástrojů, jak motivovat návštěvníky, aby nakoupili právě ve vašem e-shopu

Cíl dopravy zdarma na e-shopu

  • konkurenční výhoda
  • konvertovat návštěvníka e-shopu na zákazníka
  • zvyšování hodnoty objednávky
  • podpora prodeje konkrétního zboží
  • navýšení obratu e-shopu

Jak využít dopravu zdarma

Na svém e-shopu můžete využít různých forem dopravy zdarma. Můžete ji nabídnout bezvýhradně, tedy bez ohledu na to, co, případně za kolik zákazník nakoupí. Mnohem častějším způsobem nabízení dopravy zdrama je v návaznosti na výši objednávky, čímž dáváte návštěvníkovi nejen důvod nakoupit na vašem e-shopu, ale také jej motivujete k vyšší objednávce. Současně můžete nabídnout dopravu zdarma i pro konkrétní vybrané zboží a tím podpořit jeho prodej.

Již pravidelně se každoročně v rámci porovnávače zboží Heureka.cz koná jednodenní akce Den dopravy zdarma, do které se české e-shopy ve velkém měřítku zapojují.

Na co si dát u dopravy zdarma pozor

Pokud na svém e-shopu nabízíte dopravu zdarma a vaše konkurence ne, je třeba tuto konkurenční výhodu zdůraznit. Nezapomeňte, že při aplikaci takového marketingového nástroje, jako je právě doprava zdarma, musíte pečlivě promyslet svůj obchodní model. Dlouhodobá nabídka dopravy zdarma jde obvykle ruku v ruce s mírným navýšením ceny za produkty. Krátkodobá nabídka takové navýšení většinou nevyžaduje, ale i tak je třeba ji pečlivě promyslet, aby nezasáhla do příjmů obchodu. Pokud ji totiž nabízíte často a pravidelně, zákazníci si na ni obvykle počkají a v mezičasech, když ji zrovna nenabízíte, prostě nenakupují. Pokud ji však nabízíte výjimečně anebo ji omezíte jen na konkrétní produkt, tak pokud ji správně odkomunikujete (reklamní kampaní, na sociálních sítích apod.), může být skvělou podporou prodeje.

Doprava zdarma a různé další doplňkové výhody a dárky mohou být způsobem, jak se odlišit od konkurence v případě, že dodavatel vámi prodávaného zboží stanoví minimální nebo fixní prodejní cenu.