PPC označuje slovní spojení Pay per Click. Je to typ online reklamy, kde se platí za proklik, nikoli např. za zobrazení.
Inzerent v rámci tohoto reklamního systému tedy platí pouze tehdy, když návštěvník klikne na reklamu nebo odkaz směřovaný na jeho stránky. Cena jednoho clicku se liší podle míry konkurence a umístění. Nestačí však pouze přivést návštěvníka na své stránky nebo e-shop. PPC kampaň musí být optimalizována tak, aby bylo dosaženo co nejvyššího konverzního poměru. To zahrnuje např. umístění reklamy a volbu vhodné cílové skupiny.
Pokud chcete začít inzerovat svůj e-shop pomocí PPC reklamy, měli byste si určit strategii, cíle a metriky.
Mezi typické cíle pro PPC reklamu patří:
(Zdroj: Jiří Mařík, pro Shoptet Univerzitu – PPC reklama je zákla. Víte, co si ohlídat?)
PPC reklama je založena na principu aukce, kde spolu soupeří více inzerentů, kteří chtějí zasáhnout stejnou cílovou skupinu. PPC systémy pak vyhodnocují, kdo na základě stanovených parametrů (cena, relevance reklamy apod.) tento reklamní prostor dostane.
Na českém internetu lze najít několik nejdůležitějších reklamních systémů. V první řadě se jedná o Google Ads od společnosti Google, který umožňuje komplexní správu kampaní, vyhledávání vhodných klíčových slov a další funkce. Druhým významným hráčem je Sklik od Seznamu, díky kterému budete vidět v tomto vyhledávači. Dalšími mohou být např. Meta Ads pro Facebook a Instagram, LinkedIn Ads nebo Microsoft Ads.
Pro e-shopaře může být nejsnadnější a nejrychlejší cestou, jak vytvářet a spravovat PPC reklamy ve vyhledávači Google, služba Shoptet Kampaně. Spustíte si ji přímo v administraci e-shopu, grafiku i texty vyřešíme za vás, rozpočet si můžete kdykoli upravit a nechybí ani přehledné reporty. Shoptet Kampaně nabízí ozkoušenou cestu k růstu tržeb. Přečtěte si zkušenost e-shopu Vikio.
Mezi hlavní důvody, proč investovat do PPC reklamy na vašem e-shopu, patří:
Co vás může na PPC reklamě potrápit? Především:
(Zdroj: Jiří Mařík, pro Shoptet Univerzitu a Martin Balko, Shoptet Blog)
Máte omezený rozpočet a nevíte, do které reklamy vynaložit více prostředků? Je pro vás vhodnější rychlé PPC, nebo dlouhodobé SEO?
Každá z variant má své výhody a nevýhody, proto se jako nejlepší cesta může zdát vzájemná souhra SEO a PPC kampaní. Pokud ale nemáte budget na obě, volte podle výhod a nevýhod jednotlivých reklam a cílů vašeho podnikání. Důležitou roli může hrát také načasování. U nového e-shopu, který potřebuje okamžitý příjem, bude dobré začít s PPC, u již rozběhnutého e-shopu se stabilním příjmem by logickým krokem byla diverzifikace prostředků a zaměření na dlouhodobější SEO. Veškeré faktory, na které je dobré brát zřetel, si přečtěte v tomto blogovém článku. (Zdroj: Martin Balko, Shoptet Blog)