Poslední článek na blogu

Novinky z vývoje: Feed pro Glami.cz a další

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Tvorba obchodů na míru

Svěřte svůj e-shop důvěryhodné firmě

Tvorba e-shopu

Každé podnikání vyžaduje specifický přístup. Zákonitosti a postupy, které fungují v jednom oboru nemusí fungovat v jiném. Zároveň se se každý obchod musí přizpůsobovat současným trendům a náladám svých zákazníků. V oblasti internetového podnikání je obzvlášť důležité, aby již samotná tvorba e-shopu zajistila nejdůležitější nástroje jak pro obchodníky tak i pro jejich zákazníky. Kvalitní základ je naprostá nezbytnost. Aby internetový obchod mohl splňovat veškeré požadavky majitele, je vhodné zvolit e-shop na míru. Tvorba e-shopu potom bude moci již od základů směřovat k požadovanému výsledku. E-shopy na míru jsou určeny především pro obchodníky, kteří znají svůj obchod i obor, ve kterém podnikají, a vědí, co chtějí.

Tvorba internetového obchodu je však běh na dlouhou trať, který svým způsobem nikdy nekončí. Zvláště e-shopy na míru je třeba neustále vylepšovat. Technické novinky se objevují ve stále kratších intervalech a zákazníci vyžadují stále vyšší kvalitu služeb. Obchodníci zase potřebují celý provoz e-shopu zjednodušit a zefektivnit. I v tomto případě je e-shop na míru vhodným řešením. Obchodník bude moci specifikovat funkcionalitu, kterou požaduje, již na počátku tvorby e-shopu.

Tvorba e shopu je komplexní proces, který vyžaduje spolupráci týmu zkušených vývojářů. Samotné tvorbě však musí předcházet proces konzultací, aby vývojáři věděli, co klient požaduje. Zároveň díky konzultacím lze předejít mnoha nedorozuměním, která se mohou vyskytnout v tak komplexním procesu, jakým tvorba e-shopů bezesporu je. Pokud tedy má klient jasnou představu, co od budoucího e-shopu požaduje a očekává, může tvorba shopu začít naplno. Vytvoření unikátní funkcionality je vždy o něco obtížnější než implementace osvědčených řešení. Na druhou stranu je tvorba e-shopů obor, ve kterém každé vytvořené vylepšení může být implementováno napříč internetovými obchody postavenými na jednom systému.

Podnikání na internetu se však netýká pouze provozu e-shopů. Neméně důležitou součástí je i sebeprezentace jednotlivců nebo firem. Tvorba shopu je tedy první krok k úspěchu. Dále je nutné e-shop propagovat. Ideálním nástrojem je vytvoření webové stránky, která bude internetový obchod doplňovat. Tvorba webu se musí, stejně jako tvorba e-shopu, řídit základními podmínkami a zákonitostmi přístupnosti. Webové stránky mohou být buď statické, které fungují spíše jako vizitka, nebo dynamické, jako je například blog. U obou variant je důležité, aby majitel nebo správce mohl jednoduše editovat obsah. K tomu slouží stejně jako v případě e-shopu administrace. Tvorba webových stránek s administrací je proto již standard. Tvorba www stránek je jednodušší než tvorba e-shopu, nicméně internetový obchod a například firemní blog, by měly být vytvořeny jednou firmou. V opačném případě by se mohl dostavit efekt „každý pes, jiná ves“.