Anchor text (též kotvicí text) je tzv. klikací text odkazu – tedy ta část textu, na kterou uživatel klikne a dostane se tak pomocí hypertextového odkazu na jinou stránku. Anchor text bývá odlišený od zbytku textu buď podtržením nebo barevným označením.
Anchor text uživateli říká, co může očekávat po kliknutí na odkaz, který se skrývá za zvýrazněnými slovy (proto vždy prolinkovávejte slova s výpovědní hodnotou). Slouží tak jako „navigační nástroj “ pro čtenáře a pomáhá také se zvýšením relevance stránky, na kterou odkaz vede. Je důležitý pro SEO a interní prolinkování, protože díky němu vyhledávače pochopí obsah cílové stránky a kontext.
Jak se tedy zobrazuje anchor text čtenáři a jak v HTML kódu?
Anchor text tedy zapisujeme ve zdrojovém kódu následovně: <a href="https://www.vas-web.cz">anchor text</a>
Prolinkovaná je samotná značka (jako v příkladu výš).
Příklad: E-shopová platforma Shoptet je jedničkou na trhu.
Prolinkovaný je obecný výraz, např. „zde“ nebo „více informací“.
Příklad: Více o tématu tvorby e-shopů najdete ZDE.
Tento styl prolinkování není vhodný pro seo a je poměrně zastaralý! Doporučuje se prolinkovávat slova s výpovědní hodnotou.
Prolinkovaný text je v přesné shodě s klíčovým slovem stránky, na kterou se odkazuje.
Příklad: „tvorba e-shopu“ směřuje na stránku https://www.shoptet.cz/tvorba-e-shopu/
Prolinkovaný text je ve volné shodě s klíčovým slovem stránky, na kterou odkaz směřuje.
Příklad: „vytvořit e-shop zdarma“ směřuje na https://www.shoptet.cz/eshop-zdarma/
Jde o text, který je spojený s odkazem ve chvíli, kdy odkaz nevede z textu, ale z obrázku. Anchor text se vkládá do ALT tagu obrázku.
Česky „holý odkaz“. Anchor textem odkazu je konkrétní URL cílové stránky.
Příklad: Přečtěte si recenze našich e-shopařů na https://www.shoptet.cz/reference/.
Tvoření anchor textu má svá pravidla, aby byl efektivní jak pro SEO, tak pro návštěvníky vašeho e-shopu nebo čtenáře vašich webových stránek. Doporučujeme:
Vyhněte se: