Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

B2C

B2C je zkratka pro Business-to-Consumer nebo také Business-to-Customer. B2C popisuje obchodní vztah prodejce (obchodu, firmy) a koncového zákazníka a řadíme jej do oblasti internetového podnikání, jinak řečeno také e-commerce.

Čím se vyznačuje B2C prodej?

B2C segment se orientuje na prodej koncovému zákazníkovi, které je cílem získat a udržet. B2C aplikace (softwarové řešení) jsou tedy vhodné pro maloobchodní prodej. Do B2C kategorie tedy řadíme především klasický e-shop, internetové obchody, e-obchody, webshopy, atd. 

B2C a orientace na zákazníka

B2C se orientuje na koncového zákazníka (na rozdíl od B2B, kde je primární orientace na velkoobchodního partnera) a tomu jsou přizpůsobeny i samotné aplikace. B2C využívá e-shopová řešení tak, aby zákazník mohl nakoupit co nejkomfortněji.

Proto je grafická podoba je u B2C aplikací velmi důležitá. Zákazník se musí v e-shopu dobře orientovat a samotná ergonomie e-shopu má zákzaníkovi co nejvíce usnadnit proces nákupu - od přidání zboží do košíku, po samotné dokončení objednávky.  Zároveň by měla být grafika pro zákazníka zapamatovatelná a identifikovatelná.

B2C aplikace jako je e-shop musí splňovat také přísná bezpečnostní kriteria (například při uchovávání kontaktních údajů, či při online platbách).

Ideální B2C řešení

Z hlediska obsluhy B2C aplikací lze dnes získat velice široké množství funkcí jako je detailní správa objednávek, napojení na účetní systémy, na porovnávače zboží, automatickou tvorba dokladů a faktur a mnoho dalšího. Taková administrace e-shopu by měla být pohodlná a co nejvíce intuitivní.

Ideální B2C řešení nabízí množství marketingových nástrojů, které pomáhají zvyšovat prodej (propracované statistiky, možnost nastavení parametrických kategorií, či doplňkový modul rozšířená objednávka apod.)