Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Bannerová slepota

Bannerová slepota je v poslední době značně rozšířený jev. Tento pojem označuje určitou odolnost uživatelů vůči bannerové reklamě.

Proč vznikla bannerová slepota?

Pojem bannerová slepota vznikl již v roce 1998, kdy byly prováděny experimenty na uživatelích internetu, jak vnímají grafické reklamy a jak dokáží na bannerech hledat relevantní informace, o které by měli zájem.

V minulosti byl banner jednou z mála možností propagace na internetu, takže se bannery velmi rychle rozšířily. Kvůli tomu, že se podoba bannerů a jejich umístění v průběhu času ustálily, lidé se naučili bannery podvědomě přehlížet a ignorovat. Uživatelé, kteří si vypěstovali bannerovou slepotu, ignorují i takové bannery, které nesou informaci, jenž by je mohla zajímat. Bannerová slepota je tedy způsobena umístěním bannerů na podobných místech i jejich grafickou podobou.

Co slepota vůči bannerové reklamě způsobuje?

Díky tomu, že uživatelé s bannerovou slepotou grafické reklamy ignorují a přehlížejí, dochází k nízké CTR i click rate bannerové reklamy.