Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Click Rate

Click Rate vyjadřuje poměr mezi počtem zobrazením reklamního prvku a počtem kliknutí na zobrazenou reklamu.

Jak funguje Click Rate?

Click Rate se obvykle udává v procentech a vyjadřuje účinnost reklamní kampaně. Obvyklé hodnoty click rate se pohybují mezi 0,5 – 5%. Nejčastěji je click rate užíván u bannerové reklamy. Click rate bannerů i dalších běžných reklmaních prvků v současné době klesá z důvodu bannerové slepoty.

Měření Click Rate

Click rate (%) se vypočítá jako počet kliknutí na danrou reklamu / počet zobrazení dané reklamy * 100. 

Měření click rate lze ukázat na následujícím příkladě. Pokud na banner zobrazí návštěvníkům webu stokrát a klikne na něj jeden člověk, získáme hodnotu click rate 1%. Click Rate si ale nesmíme plést s pojmem míra prokliku (CTR).

Využití Click Rate

Díky znalosti Click Rate u jednotlivých reklam můžeme tyto spuštěné reklamní kampaně velmi dobře optimalizovat a efektivně investovat finanční prostředky do reklamy.

Stejně tak se Click rate používá při vyhodnocení newlsetterů, kdy tato hodnota uvádí poměr uživatelů, kteří si mailing otevřeli, případně kteří klikli na odkaz v newsletteru obsažený.