Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

Collabim

Collabim je vhodným internetovým nástrojem (službou), pokud potřebujete pomoci při optimalizaci stránek pro vyhledávače (tzv. SEO) a její následné analýze a reportování.

Co je to Collabim?

Původní název tohoto českého projektu byl LbManager, současně je však známý pod jménem Collabim. Tento název vznikl z věty COLLABorate on Internet Marketing activities.

Collabim je webový SEO nástroj určený k měření pozic ve vyhledávačích, hledání kvalitních webů zpro budování zpětných odkazů (tzv. linkbuilding) a pro reportování výsledků. K využití je placená i neplacená verze.

Pro koho je Collabim určený?

Collabim využijí jak internetové agentury, tak i SEO konzultanti, kteří potřebují podrobně analyzovat a reportovat klienty výsledky optimalizace vyhledatelnosti jejich stránek.

Výhody služby Collabim?

  • sleduje pozice ve vyhledávačích - odhalí nová klíčová slova, která je dobré dále analyzovat
  • ukazuje, na jaká klíčová slova se soustředí konkurence a srovná pozice (ve vyhledávačích) vašeho webu vs. webu konkurence
  • analyzuje stránky z pohledu TITLE, H1 nadpisů, META description a těla stránky. Kontroluje výskyt a četnost požadovaných klíčových slov v těchto částech webu a poskytuje ucelený přehled cílových stránek a klíčových slov.
  • odhaduje vhodné kvalitní weby pro získání odkazů a jiných forem propagace (např. články apod.)
  • vytváří jednoduché reporty návštěvnosti, pozic ve vyhledávačích, zpětných odkazů i dalších metrik

Proč sledovat pozice s Collabimem?

Sledováním pozic ve vyhledávačích (Google a Seznam) za využití aplikace Collabim vám pomáhá:

  1. šetřit čas za jinak složité a zdlouhavé analýzy a reporty,
  2. sledovat podrobně pozice stránky na Googlu a Seznamu (Collabim může sledovat stovky klíčových slov, včetně log-tailových slov),
  3. zanalyzovat, kde je problém.

Funkci sledovat pozice na Googlu a Seznamu umožňuje i neplacená verze služby.

Collabim a e-commerce

V případě, že využíváte Google Analytics s nadstavbou E-commerce, je vhodné tento analytický nástroj s Collabimem propojit. Ten pak z Google Analytics přenáší údaje o konkrétních transakcích a dokáže napovědět, na která klíčová slova je vhodné se zaměřit. Dokážete tak v případě poklesu prodeje zjistit, která klíčová slova to způsobila, a ta vyloučit, a kterým se snažit vylepšit pozice, protože vedou ke konverzi.