Více funkcí, větší hodnota! Od 1. 9. 2025 měníme ceník. Více informací zde

Internetový obchod

Internetový obchod (nebo také e-shop) je webová platforma, která umožňuje firmám a jednotlivcům prodávat produkty nebo služby online. Je to označení pro B2B nebo B2C aplikace, které fungují v prostředí internetu. Vzhledem k tomu, že tyto aplikace jsou primárně zaměřeny na prodej nebo nákup, jsou řazeny do sféry e-commerce (přečtěte si aktuální informace ze světa e-commerce). Zákazníci si na internetovém obchodu mohou prohlížet a vybírat produkty, přidávat je do nákupního košíku, a nakonec je zakoupit pomocí různých platebních metod, jako jsou platební karty, bankovní převody, elektronické peněženky nebo mobilní platby.

Alternativní názvy pro internetový obchod

Na internetu se můžeme setkat s mnoha názvy pro internetový obchod. Nejčastější je e-shop, zkráceně shop. Dalšími používanými názvy jsou online obchod, virtuální obchod, internetový obchodní portál nebo webová prodejna. Poměrně nový tvar je web-shop, který se užívá i ve tvaru bez pomlčky, tedy webshop.

Řešení pro internetový obchod

Každý internetový obchod se skládá z backendu a frontendu. Pokud se kdokoliv rozhodne založit si e-shop, měl by věnovat pozornost oběma těmto složkám. V případě vytvoření internetového obchodu na míru budou funkce internetového obchodu maximálně přizpůsobeny požadavkům obchodníka. Vlastní zakázkové řešení je však často drahé a náročné. Dostupnějšími variantami, jak si založit vlastní virtuální obchod, jsou open-source platformy nebo pronájem e-shopu, takzvané SaaS řešení. Vlastní internetový obchod si můžete založit např. u společnosti Shoptet, která nabízí e-shopové řešení pro malé i velké firmy. Můžete si založit testovací verzi e-shopu na 30 dní zdarma.

Moderní internetový obchod a aktuální trendy

Celá oblast e-commerce se neustále vyvíjí, posouvá kupředu a mění, především s příchodem nových technologií, jako je umělá inteligence nebo automatizace procesů. Proto musí držet krok s dobou a přizpůsobovat se měnícím se potřebám zákazníků i internetové obchody. V dnešní době už e-shopy nejsou jen o prodeji, ale také o zákaznické zkušenosti (customer experience). Je důležitější než kdy dřív budovat důvěru a udržovat vztah se zákazníky, například pomocí personalizace, věrnostních programů nebo chatbota pro okamžitou pomoc.

Jaké trendy by měl znát každý e-shopař? Boom umělé inteligence (AI) nevynechal ani online obchody. Může vám pomoci s produktovými popisy, personalizací nabídek pro konkrétní zákazníky (doporučování produktů) a se zákaznickou podporou. Podívejte se, jak pomocí AI motivovat lidi k dokončení nákupu.

Pomalu se začíná uplatňovat i virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR), které umožňují spojovat virtuální produkty s fyzickým prostředím.

Mezi platebními metodami se dostávají do popředí platby pomocí QR kódů, zrychlené bankovní převody a platby elektronickými peněženkami (Apple Pay, Google Pay apod.). Mnoho moderních platebních možností vám na vašem e-shopu nabízí platební brána Shoptet Pay.

V této zrychlené digitální době je nezbytnou součástí fungování shopu i bleskově rychlá logistika a nákupy přes smartphone, který k objednávání zboží využívá 63 % Čechů (Zdroj: Česká e-commerce, duben 2025). Dalšími trendy jsou také udržitelnost a etický nákup, obchodování skrz sociální sítě a influencer marketing.


Mohlo by vás zajímat také: