Poslední článek na blogu

Budování značky, nebo investovat do výkonu? 4 kroky, jak na digitální strategii

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Slovník pojmů, Strana 6

3 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W X Z

PPA

Zkratka PPA znamená Pay Per Action. Označuje druh internetové reklamy, kde inzerent platí za konkrétní akci jako je provedení nákupu nebo například registrace uživatele. PPA je obecné označení systému zaměřeného konkrétní složitější akce návštěvníků.…

PPC

PPC označuje slovní spojení Pay per Click. Inzerent v rámci tohoto reklamního systému platí pouze za to, když návštěvník klikne na reklamu nebo odkaz směřovaný na stránky inzerenta. Cena jednoho clicku se liší podle míry konkurence a umístění.…

PPP

PPP označuje reklamní systém založený na systému Pay per Post, tedy platbu za článek. Jak funguje PPP Pay per Post systém je založen na principu plateb za publikovaný PR článek. Inzerent se tedy nejdříve zaregistruje do konkrétního PPP systému.…

PPS

Pay per Sale je reklamní systém, kdy inzerent platí pouze za zákazníky, nikoliv za návštěvníky svého internetového obchodu. Můžeme se setkat i s termínem CPS, tedy Cost per Sale. Tento systém propagace spadá pod PPA. Odměna v systému PPS je obvykle…

PPT

Pay per Time je reklamní systém, který je založený na tom, že inzerent platí pouze za čas, kdy je reklama vystavena. Tento systém je ve své podstatě nejjednodušší. Nejčastěji se v rámci tohoto systému pracuje s bannery. Zadavatel reklamy se dohodne s…

PPV

Zkratka PPV odpovídá termínu Pay per View. V tomto systému tedy inzerent platí poskytovateli reklamního prostoru již za zobrazení inzerátu. Oproti PPC systémům je PPV jednodušší na zprovoznění. PPV systémy se specializují především na bannerové…

Public Relations

Public Relations bývá často zkracováno na PR (pí ár) a volně lze přeložit jako vztahy s veřejností. Termín vztahy s veřejností nicméně zcela nevystihuje podstatu Public Relations. PR sice obvykle směřuje ze společnosti nebo firmy směrem k veřejnosti.…

Python

Python je objektově orientovaný programovací jazyk. Jeho hlavní předností je srozumitelná a čistá syntaxe. Díky tomu bývá označován jako jeden z nejvhodnějších programovacích jazyků pro začátečníky. Na druhou stranu je vhodný k vývoji větších a…

Redakční systém

Redakční systém se používá pro správu a publikování obsahu webové prezentace nebo blogu. Často se můžeme též setkat s pojmem CMS. Redakční systémy jsou vytvořeny tak, aby je i laik mohl jednoduše a efektivně ovládat. Redakční systémy se používají pro…

Registrace uživatelů

Jedná se o nástroj, který by měl být součástí každého profesionálního e-shopu. V podobě modulu umožní zákazníkům registraci v internetovém obchodu. Výhody registrace uživatelů Pokud provozovatel e-shopu umožní zákazník registraci, ulehčí jim…

Robot

Robot je označení pro program, který prohledává internet a na jednotlivých stránkách provádí předem naprogramované úkony. Nejčastějším a vítaným typem robota je tzv. spider nebo crawler. Jedná se o robota vyhledávačů, který prohledává internet a…

ROI

Zkratka ROI pochází z anglického originálu Return of Investment, tedy návratnost investic. ROI v podstatě vyjadřuje poměr mezi investicemi a ziskem z těchto investic.

RSS

Zkratka RSS je vykládána jako Really Simple Syndication nebo Rich Site Summary. Jedná se o technologii, která uživatelům umožňuje jednoduše odebírat aktuální obsah ze zvolených webových stránek. V rámci RSS je třeba odlišit pojem RSS feed nebo také…

S-rank

S-rank vyjadřuje, jak je konkrétní web nebo e-shop hodnocen vyhledávačem Seznam. Dříve se S-rank pohyboval v rozmezí 0 – 100. Dnes již S-rank používá hodnocení 0 – 10, kdy 0 je nejhorší a 10 nejlepší. V tom se S-rank podobá GTPR, který také pracuje s…

Screenshot

Screenshot označuje snímek plochy monitoru, tedy toho, co vidí uživatel. Screenshot se využívá při tvorbě návodů a tutoriálů, kdy tvůrce jejich autor průběžně zaznamenává, postup práce pomocí screenshotů. Screenshoty se také často používají při…

SEM

Zkratka SEM vychází z anglického sousloví Search Engine Marketing. SEM se používá pro popis různých marketingových aktivit, které lze provádět pomocí vyhledávačů. Co vše patří do SEM? V rámci Search Engine Marketingu se nejčastěji můžeme setkat…

SEMOR

SEMOR je webový nástroj určený k měření pozic ve vyhledávačích, hledání zmínek o vašem brandu, hlídání změn (ceny, popisky) ve srovnávači Heureka.cz. Pro koho je SEMOR určený? Systém využívají hlavně SEO konzultanti pro analýzu svých klientů, i…

SEO

Search Engine Optimization je často zkracováno jako SEO. Jedná se o soubor metod a technik, které mají za úkol vylepšit pozici webu nebo e-shopu ve vyhledávačích a díky tomu přivést více návštěvníků. SEO je zaměřeno na fulltextové vyhledávání. SEO…

SERP

SERP je zkratka pro Search Engine Result Page, tedy pro stránku kterou každý uživatel uvidí, když zadá vyhledávat slovo nebo slovní spojení do některého z vyhledávačů. Z hlediska SEO je by měl být e-shop alespoň na první stránce. Vyšší pozice zajistí…

Shop

Shop je zkácené označení pro e-shop, tedy internetový obchod. S rozvojem internetového podnikání se začaly objevovat nové a nové názvy pro internetový obchod. Přestože je název e-shop stále nejpoužívanější, velmi často se zkracuje na pouhé…

Sitemap

Soubor sitemap slouží především k zpřehlednění struktury webu nebo e-shopu. Do češtiny lze sitemap volně přeložit jako mapa stránek. Obvykle se soubor sitemap generuje do XML souboru. Sitemap a roboti vyhledávačů Soubor sitemap.xml informuje…

Sklik

Sklik je ryze český PPC systém vytvořený společností Seznam. Pokud chcete mít reklamy ve vyhledávání na Seznam.cz, využijete k tomu právě tento systém. Inzerce funguje na stejném principu jako v Google Ads jen s tím rozdílem, že jste omezeni pouze na…

Sledování objednávek

Online sledování objednávek je funkce, která umožní zákazníkům zjistit stav jejich objednávky jednoduše přímo ve webovém prohlížeči. Díky online sledování objednávek tak bude zákazník ihned vědět, v jaké fázi se nachází jeho objednávka. Nebude muset…

Slevy

Slevy jsou dalším z řady velmi užitečných a efektivních marketingových nástrojů. Podle druhu slevy lze buď motivovat zákazníka k prvnímu nákupu, k většímu nákupu nebo díky slevám lze získat stálého zákazníka, který se bude na e-shop vracet. U všech…

Spam

Spam v původním významu označuje nevyžádanou poštu, která se šíří e-mailem. Tato nevyžádaná pošta obsahuje reklamní sdělení, může však obsahovat i nebezpečné programy, jako například spyware. Celkově je spam a spyware velmi úzce propojen, protože…