10 rad, jak mohou být e-shopy ekologičtější
30. prosinec 2019
Začátek nového roku je skvělá příležitost, kdy mohou e-shopy zavést nová či vylepšená pravidla svého fungování. Jejich provozovatelé tak mohou nejen zlepšit své podnikání, ale zároveň udělat něco i pro naši planetu. Pomůže jim k tomu jednoduché desatero, které sestavila společnost Shoptet, největší český poskytovatel řešení pro komplexní správu e-shopů.
Jaké jsou tedy rady pro e-shopy na rok 2020?
- K balení objednávek využívejte co nejvíce recyklovatelných materiálů, zredukujte například množství použitého igelitu.
- Při přípravě a balení zásilek využijte i použité krabice a výplň.
- Nepoužívejte nadměrné obaly. Ať už budete balit cokoliv, přizpůsobujte velikost obalů rozměrům baleného zboží.
- Pokud to půjde, spolupracujte s přepravci balíků, kteří mají ekologické programy.
- Nepřidávejte do balíků nevyžádané papírové letáky.
- Netiskněte zbytečně faktury a recyklujte veškeré nepotřebné papíry.
- Evidujte maximum svého účetnictví elektronicky.
- Upřednostňujte opravitelné zboží, ke kterému jsou k dispozici náhradní díly.
- Motivujte zákazníky k rozvážnému nakupování bez zbytečného vracení zboží.
- Pokud je to možné, snažte se upřednostňovat zboží od českých výrobců, abyste minimalizovali množství emisí z dálkové přepravy.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
- Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské
- Na splátky budou Češi v e-shopech před Vánoci kupovat hlavně elektroniku, na oblíbenosti získávají odložené platby
- Druhou vlnu zažívají i e-shopy, poptávka po nových obchodech je o 60 % větší než obvykle
- E-shopy zbrojí na Vánoce více než loni, podle lídrů české e-commerce očekávají kvůli covidu rekordní online prodeje
Poslední články z blogu
- Jan Kvasnička: Vzdělávání okolo e-shopu je nekončící proces. Startuje Shoptet Univerzita
- E-shop jako identifikovaná osoba: jak je to s reklamou na Facebooku a Google Ads?
- Preciosa šperky a dekorace z českého křišťálu zná celý svět. Proč si otevřeli e-shop právě na Shoptetu?
- Martin Žufánek: Jsme asi jediní majitelé e-shopu, kteří se svým zákazníkům snaží ztížit průchod košíkem
- Kdo má odpovědnost za šíření spamu? E-shop nebo agentura?
- Windsurfing Karlín: Vracející se zákazníci jsou pro nás základ. Přizpůsobujeme tomu celý marketing
- O’black: E-shop jsme brali spíše jako doplňkový, ale pak jsme se poučili, že i tak je pro nás důležitý
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Skláři z Preciosy pokračují ve staleté tradici a ručně vyrábí šperky z českého křišťálu
- 12 let bojovali o přežití. Dnes má rodina Žufánků alkoholový lovebrand a jejich láhve potkáte v barech po celém světě