Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
„Zatímco v roce 2017 jsme evidovali v tomto segmentu jen 45 online obchodů, letos jich jsou již skoro čtyři stovky. Objem prodejů tak v tomto období vzrostl celkově desetinásobně,” vypočítává Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.
Rozmach prodejů doplňků stravy a krabičkových diet lze vypozorovat ve spojení s rostoucí oblibou sociálních sítí, kde se klade důraz na zdravý styl a kulturu těla. Patrné je to zejména v oblasti fitness. Mnozí influenceři si posléze zakládají své vlastní značky doplňků, nebo právě krabičkových diet.
Rostoucí poptávku po zdravém životním stylu potvrzuje i například e-shop proteinaco.cz. Jeho majitel Daniel Sosýn uvádí, že covidové období pomohlo k větší edukaci v této oblasti. „Určitě vnímáme rostoucí zájem v péči o zdraví, který trvá již několik let. Navíc díky ´rychlokurzu´ zdravotnictví, kterým covid pro všechny byl, jsou zákazníci mnohem vzdělanější a řešíme sofistikovanější otázky“, vysvětluje Daniel Sosýna, majitel Protein & Co.
Trend krabičkových diet
Obliba diet a s ním spojených přípravků nebo hotových jídel je rovněž jedním z trendů. V tomto ohledu je patrné i to, že zatímco dříve to byla doména zejména žen, tak postupně přibývá i mužů, kteří dbají o svůj jídelníček. Například společnost ketomix.cz uvádí, že nejčastěji nakupují ženy ve věku 30 až 50 let, u mužů jde především o čtyřicátníky a dále se dietám věnují pánové starší, tedy ve věku 60 +.
Sosýn z proteinaco.cz k tomu dodává: „Co se týče věkových kategorií, tak je potřeba dívat se na produktový segment. U proteinů a cvičení je to spíše mezi 20-30 lety, například ale u vitaminů a adaptogenů, které zlepšují odolnost vůči stresu, je zákaznická skupina starší.”
Záběr podnikatelů v oblasti zdraví se postupně rozšiřuje. V současnosti už nejde jen o doplňky k hubnutí nebo pro fitness, ale též posun od fitness k duševní pohodě a většímu mentálnímu výkonu. „Trendem poslední doby jsou nootropika, tedy doplňky stravy, které mají příznivý vliv na funkci mozku a dále také superpotraviny,“ uzavírá Daniel Sosýn.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Poslední články z blogu
- Každé procento se počítá aneb Jak e-shop se svíčkami zvýšil konverzní poměr o 9,32 % díky doplňku Ověřený web
- Přechod na Shoptet Pay je rychlý. Fanda-NHL to zvládl ve své top sezoně
- Proč zákazník nedokončí objednávku ve vašem e-shopu? Podívejte se na 6 nejčastějších důvodů
- Jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce?
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay