Poslední článek na blogu

Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků

15. února 2024
 

První sklad měl ve skříni, dnes je Vojtěch Sláma s firmou YOO.cz mezi předními hráči na trhu
s erotickými pomůckami. E-shop YOO.cz, zaměřený na ženy a odvážné muže, si během krátké doby od svého spuštění v roce 2020 získal srdce tisíců zákazníků a nyní stabilně roste. S obratem přesahujícím 32 milionů korun a meziročním nárůstem tržeb o 34 % se YOO.cz stává lídrem na českém trhu s erotickými pomůckami.

Začátky podnikání sahají až do studentských let zakladatele, kdy si při programování erotických seznamovacích webů poprvé uvědomil potenciál trhu s erotickými pomůckami.  „Překvapilo mě, že na seznamky denně chodí i padesát tisíc uživatelů. Viděl jsem v tomto zákaznickém segmentu potenciál
a napadlo mě, že by u nich mohly mít úspěch erotické pomůcky a další zboží spojené se sexualitou,”
vzpomíná Vojtěch Sláma, zakladatel TWIXO Group, s. r. o., provozující internetový obchod YOO.cz.  

V roce 2010 se rozhodl spustit svůj první internetový obchod. „Zpočátku se jednalo o affiliate marketing. Později jsem se rozhodl založit plnohodnotný e-shop. První sklad zboží jsem měl v obyčejné skříni,
v bytě. Po dvou letech jsem si pronajal samostatné prostory a postupně jsem vytvořil tři různé internetové sexshopy, abych na nich mohl zkoušet různé strategie cenotvorby a cílení na zákazníky.”
dodává Vojtěch a podotýká, že přelom přišel v roce 2020, kdy spustil YOO.cz.

Dnes tým YOO.cz tvoří vedle 10 stálých zaměstnanců také řada brigádníků a externích spolupracovníků, kteří se společně snaží přinášet na trh inovativní produkty a poskytovat zákazníkům prvotřídní služby. Sortiment e-shopu nabízí přes 4000 různých produktů v 700 kategoriích, od afrodiziak až po BDSM pomůcky, které reflektují rostoucí zájem o intenzivní sexuální zážitky. Loni YOO.cz doručil zákazníkům 29 600 zásilek a dosáhl čisté tržby více než 32 milionů korun (po odečtení stornovaných
a vrácených zásilek).
„Celý segment erotického zboží roste a díky tomu se zvětšuje i základna zákazníků, i když pozorujeme jejich vysokou citlivost na cenu. Průměrná hodnota objednávky se pohybuje na cca 1480 Kč a nedorovná ani inflaci. Erotické pomůcky však nakupují i ti, kteří dříve zkušenost s online nákupem neměli,“ komentuje Vojtěch aktuální situaci na trhu. 

Velký důraz firma klade na osvětu v oblasti sexuality. Vytváří vlastní anonymní průzkumy, co Češky
a Čechy v oblasti sexuality zajímá a co řeší. Výsledky jsou zpracovávány ve spolupráci se sexuology
a psychology a poté komunikovány prostřednictvím médií. „
Témata, jež jsou často považována za tabu, pak na sociálních sítích komunikují námi vybraní influenceři. Tento přístup nám pomohl vybudovat silnou komunitu loajálních zákazníků, zejména mezi ženami, které tvoří 75 % klientely. Zajímavé je, že ženy
u nás nakupují především pomůcky hlavně pro sebe, zatímco muži hledají pomůcky pro použití v páru nebo pro ženy. Průměrná výše objednávky u mužů je však vyšší než u žen,
” vysvětluje Vojtěch způsoby jejich osvěty. 

Prozatím se YOO.cz soustředí především na tuzemský trh, v budoucnu však plánuje expanzi do dalších zemí. „S ohledem na vizi expanze do zahraničí jsem jako technické řešení pro e-shop zvolil Shoptet, který disponuje velkým množstvím dostupných doplňků tvořených špičkovými vývojáři. Zároveň lze snadno naklonovat instance do dalších států,” vyzdvihuje Vojtěch platformu Shoptet, kterou využívá už 37 000 tuzemských e-shopů. 

Za zásadní konkurenční výhodu YOO.cz Vojtěch považuje filozofii společnosti, která přesahuje pouhý prodej produktů. E-shop se snaží změnit vnímání sexuality ve společnosti a přinášet do této oblasti pozitivní změny. V YOO.cz věří, že sex by neměl být vnímán pouze jako výkonová záležitost, ale jako příležitost pro radost, intimní sdílení a osobní růst.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss