Až 70 % e-shopů se připravuje na Vánoce v létě, letos nabídnou méně slev
Přestože léto bývá označováno za takzvanou okurkovou sezónu, pro e-shopy to neplatí. Drtivá většina z nich finišuje přípravy na Vánoce. Jen zhruba 30 % obchodníků řeší zásobení a novinky v samotném předvánočním období. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem eshopových řešení.
“Zásobení obchodníků, domlouvání nových nabídek, možností a důraz na dotažení procesů v zákaznickém servisu probíhá právě v létě. Kdo to nestihne do konce prázdnin, hrozí, že mu ujede vlak. Proto jsou již nyní skoro tři čtvrtiny obchodníků připraveny,” upozornil ředitel Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že obchodníci také ve větší míře řeší s předstihem dostatek zaměstnanců, což je právě v poslední dva roky značný problém. Právě servis v podobě včasného dodání zboží patří mezi klíčové věci každého e-shopu.
To, co se stane trendem v hlavní prodejní sezóně celého roku, je třeba připravit s předstihem. Nejčastěji přicházejí trendy a novinky jako inspirace ze zahraničí. “Některé obchodní trháky mají na českém trhu zpoždění až dva roky, jiné se prosadí téměř souběžně jako na jiných trzích,” dodal Uďan.
Obchodníci připravují na hlavní sezónu méně slev
Na platformě firmy Shoptet funguje v tuzemsku již 14 tisíc e-shopů, tedy vce než ¼ celého českého trhu. Aktuální data ukazují, že online obchodníci nabídnou v závěru roku méně slev a akčních nabídek, než jak tomu bylo v předešlých letech. Podle Uďana to souvisí s tím, jak se daří ekonomice: “Rekordně nízká nezaměstnanost a růst platů jsou jistou motivací zkusit prodat zboží za menší slevu. Češ aktuálně žijí v blahobytu jako nikdy dříve, přičemž mnoho lidí si může dovolit utrácet více. To v praxi znamená, že z této situace budou chtít obchodníci vytěžit.”
To se projeví jak v předvánočním období, kdy lze očekávat méně akčních nabídek, tak především v povánočních výprodejích. “Průměrná výše slevy by se měla snížit a obecně bude v nabídce mnohem méně zlevněného zboží,” uzavřel Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak na doklady v Shoptetu? Zodpovídáme nejčastější dotazy
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?