Poslední článek na blogu

TOP 5 nejlepších přednášek Social restartu 2018

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Až 70 % e-shopů se připravuje na Vánoce v létě, letos nabídnou méně slev

20. srpen 2018
 

Přestože léto bývá označováno za takzvanou okurkovou sezónu, pro e-shopy to  neplatí. Drtivá většina z nich finišuje přípravy na Vánoce. Jen zhruba 30 % obchodníků řeší zásobení a novinky v samotném předvánočním období. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem eshopových řešení.

“Zásobení obchodníků, domlouvání nových nabídek, možností a důraz na dotažení procesů v zákaznickém servisu probíhá právě v létě. Kdo to nestihne do konce prázdnin, hrozí, že mu ujede vlak. Proto jsou již nyní skoro tři čtvrtiny obchodníků připraveny,” upozornil ředitel Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že obchodníci také ve větší míře řeší s předstihem dostatek zaměstnanců, což je právě v poslední dva roky značný problém. Právě servis v podobě včasného dodání zboží patří mezi klíčové věci každého e-shopu.

To, co se stane trendem v hlavní prodejní sezóně celého roku, je třeba připravit s předstihem. Nejčastěji přicházejí trendy a novinky jako inspirace ze zahraničí. “Některé obchodní trháky mají na českém trhu zpoždění až dva roky, jiné se prosadí téměř souběžně jako na jiných trzích,” dodal Uďan.

Obchodníci připravují na hlavní sezónu méně slev

Na platformě firmy Shoptet funguje v tuzemsku již 14 tisíc e-shopů, tedy vce než ¼ celého českého trhu. Aktuální data ukazují, že online obchodníci nabídnou v závěru roku méně slev  a akčních nabídek, než jak tomu bylo v předešlých letech. Podle Uďana to souvisí s tím, jak se daří ekonomice: “Rekordně nízká nezaměstnanost a růst platů jsou jistou motivací zkusit prodat zboží za menší slevu. Češ aktuálně žijí v blahobytu jako nikdy dříve, přičemž mnoho lidí si může dovolit utrácet více. To v praxi znamená, že z této situace budou chtít obchodníci vytěžit.”

To se projeví jak v předvánočním období, kdy lze očekávat méně akčních nabídek, tak především v povánočních výprodejích. “Průměrná výše slevy by se měla snížit a obecně bude v nabídce mnohem méně zlevněného zboží,” uzavřel Uďan.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss