Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Až 70 % e-shopů se připravuje na Vánoce v létě, letos nabídnou méně slev

20. srpen 2018
 
<p>Přestože léto bývá označováno za takzvanou okurkovou sezónu, pro e-shopy to  neplatí. Drtivá většina z nich finišuje přípravy na Vánoce. <strong>Jen zhruba 30 % obchodníků řeší zásobení a novinky v samotném předvánočním období.</strong> Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která je největším tuzemským poskytovatelem eshopových řešení.</p> <p><em>“Zásobení obchodníků, domlouvání nových nabídek, možností a důraz na dotažení procesů v zákaznickém servisu probíhá právě v létě. Kdo to nestihne do konce prázdnin, hrozí, že mu ujede vlak. Proto jsou již nyní skoro tři čtvrtiny obchodníků připraveny,”</em> upozornil ředitel Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že obchodníci také ve větší míře řeší s předstihem dostatek zaměstnanců, což je právě v poslední dva roky značný problém. Právě servis v podobě včasného dodání zboží patří mezi klíčové věci každého e-shopu.</p> <p>To, co se stane trendem v hlavní prodejní sezóně celého roku, je třeba připravit s předstihem. Nejčastěji přicházejí trendy a novinky jako inspirace ze zahraničí. <em>“Některé obchodní trháky mají na českém trhu zpoždění až dva roky, jiné se prosadí téměř souběžně jako na jiných trzích,”</em> dodal Uďan.</p> <p><strong>Obchodníci připravují na hlavní sezónu méně slev</strong></p> <p>Na platformě firmy Shoptet funguje v tuzemsku již 14 tisíc e-shopů, tedy vce než ¼ celého českého trhu. Aktuální data ukazují, že online obchodníci nabídnou v závěru roku méně slev  a akčních nabídek, než jak tomu bylo v předešlých letech. Podle Uďana to souvisí s tím, jak se daří ekonomice: <em>“Rekordně nízká nezaměstnanost a růst platů jsou jistou motivací zkusit prodat zboží za menší slevu. Češ aktuálně žijí v blahobytu jako nikdy dříve, přičemž mnoho lidí si může dovolit utrácet více. To v praxi znamená, že z této situace budou chtít obchodníci vytěžit.”</em></p> <p>To se projeví jak v předvánočním období, kdy lze očekávat méně akčních nabídek, tak především v povánočních výprodejích. <em>“Průměrná výše slevy by se měla snížit a obecně bude v nabídce mnohem méně zlevněného zboží,”</em> uzavřel Uďan.</p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss