Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské
Předvánoční nákupy Čechů se kvůli zavírání většiny obchodů v rámci protikoronavirových opatření masivně přesouvají na internet. Vlivem současné situace letošní útraty v e-commerce na Black Friday poprvé přesáhnou úroveň jedné miliardy korun. Tedy o čtvrtinu více, než kolik Češi v největších slevových akcích utratili loni (cca 800 milionů korun). Průměrná útrata se bude pohybovat kolem 900 korun. Údaje vyplývají z odhadů společnosti Shoptet, největší české platformy pro tvorbu a správu internetových obchodů.
Díky kombinaci slevových akcí a zavřených obchodů přesáhnou letošní útraty v českých e-shopech na Black Friday podle společnosti Shoptet miliardu korun, a to vůbec poprvé v historii. O čtvrtinu by tak překonaly útraty z loňska, kdy během těchto slevových akcí dosáhly úrovně zhruba 800 milionů korun.
Půl milionu Čechů v e-shopech
Do online nákupů se během velkých slevových akcí podle odhadů společnosti zapojí více než 550 tisíc Čechů. Průměrná útrata by potom měla činit zhruba 900 korun. „Tahouny Black Friday v Česku budou tradičně velké e-shopy, které oslovují značnou část spotřebitelů. Naopak velká část menších internetových obchodů se do výprodejových akcí nezapojí, často kvůli chybějícím marketingovým kampaním,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
E-shopy bez „kamenné“ konkurence
Letošní situace spojená s mimořádnými opatřeními proti šíření koronaviru je pro internetové obchody velmi specifická. „E-shopy přišly v hlavní sezoně o výraznou část konkurence v podobě kamenných obchodů. I přesto, že budou online prodejci nabízet podobné slevy jako v minulých letech, jejich obraty budou díky současnému stavu rekordní,“ říká Miroslav Uďan. E-shopy si však důkladně vybírají, na jaké zboží slevy poskytnou. Často snižují ceny pouze u výprodejového zboží, jako jsou například starší modely mobilních telefonů nebo počítačů.
Americký Black Friday, v překladu Černý pátek, představuje pro zákazníky pomyslný svátek slev a šanci nakoupit zboží – třeba vánoční dárky – výrazně levněji. Pro maloobchodníky naopak svátek představuje hnací motor jejich prodejů před Vánoci. Tuto slevovou akci přebírají po vzoru USA země po celém světě, včetně České republiky.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
Poslední články z blogu
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic
- Únorové novinky
- Vydělat milion za rok? Když se člověk snaží, nemá to limit
- Nová architektura a expanze? Výzvy, kdy určujeme směr na roky dopředu, říká CTO Filip Kopecký
- Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?
- Platební metody a platební brány v roce 2021
- Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie
- Stone Imperial: Více než placená reklama se mi dosud osvědčilo doporučování spokojenými klienty
- Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl
- Lednové novinky