Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské
Předvánoční nákupy Čechů se kvůli zavírání většiny obchodů v rámci protikoronavirových opatření masivně přesouvají na internet. Vlivem současné situace letošní útraty v e-commerce na Black Friday poprvé přesáhnou úroveň jedné miliardy korun. Tedy o čtvrtinu více, než kolik Češi v největších slevových akcích utratili loni (cca 800 milionů korun). Průměrná útrata se bude pohybovat kolem 900 korun. Údaje vyplývají z odhadů společnosti Shoptet, největší české platformy pro tvorbu a správu internetových obchodů.
Díky kombinaci slevových akcí a zavřených obchodů přesáhnou letošní útraty v českých e-shopech na Black Friday podle společnosti Shoptet miliardu korun, a to vůbec poprvé v historii. O čtvrtinu by tak překonaly útraty z loňska, kdy během těchto slevových akcí dosáhly úrovně zhruba 800 milionů korun.
Půl milionu Čechů v e-shopech
Do online nákupů se během velkých slevových akcí podle odhadů společnosti zapojí více než 550 tisíc Čechů. Průměrná útrata by potom měla činit zhruba 900 korun. „Tahouny Black Friday v Česku budou tradičně velké e-shopy, které oslovují značnou část spotřebitelů. Naopak velká část menších internetových obchodů se do výprodejových akcí nezapojí, často kvůli chybějícím marketingovým kampaním,“ vysvětluje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
E-shopy bez „kamenné“ konkurence
Letošní situace spojená s mimořádnými opatřeními proti šíření koronaviru je pro internetové obchody velmi specifická. „E-shopy přišly v hlavní sezoně o výraznou část konkurence v podobě kamenných obchodů. I přesto, že budou online prodejci nabízet podobné slevy jako v minulých letech, jejich obraty budou díky současnému stavu rekordní,“ říká Miroslav Uďan. E-shopy si však důkladně vybírají, na jaké zboží slevy poskytnou. Často snižují ceny pouze u výprodejového zboží, jako jsou například starší modely mobilních telefonů nebo počítačů.
Americký Black Friday, v překladu Černý pátek, představuje pro zákazníky pomyslný svátek slev a šanci nakoupit zboží – třeba vánoční dárky – výrazně levněji. Pro maloobchodníky naopak svátek představuje hnací motor jejich prodejů před Vánoci. Tuto slevovou akci přebírají po vzoru USA země po celém světě, včetně České republiky.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?