Black Friday v Česku žene marketing, malým e-shopům se nevyplatí
Přestože by se ze všudypřítomných reklam mohlo zdát, že všichni nakupují před Vánoci ve slevách, efekt takzvaného výprodejového dne Black Friday je ve skutečnosti menší. Ze statistik společnosti Shoptet vyplývá, že velké e-shopy reálně zlevnění v průměru o 34 %, ale již staré modely zboží.
„Přestože reklamní masáž na Black Friday v posledních letech stoupá, táhnou ji převážně největší online prodejci na trhu. Menším obchodníkům se nevyplatí. Na ně také připadá v průměru sleva kolem 15 %. Nicméně malé e-shopy se často nezapojují vůbec, protože na to nemají připravenou žádnou marketingovou kampaň tudíž se u nich Black Friday příliš neprojeví,“ upozorňuje Miroslav Uďan, jehož Shoptet je největším poskytovatelem e-shopových řešení na českém trhu.
Takzvaná svátek slev pojmenovaný Black Friday pochází z USA, kde patří mezi hnací motory maloobchodníků před Vánoci. Právě po tamním vzoru se akce přejímá i v jiných zemích včetně Česka. Nicméně žádná sleva není zadarmo, pro obchodníky je vykoupena draze zaplaceným marketingem.
„Nejčastější uváděné slevy jsou mezi 30 až 40 %, přičemž průměr je nějakých 34 %. Má to ale háček, ty slevy jsou často na výprodejové zboží - starší modely televizí, elektroniky, mobilů. To znamená, že jde o přirozenou slevu. Tedy před Vánoci se staré zboží zlevňuje a e-shopy se ho snaží zbavit, pak může dojít ke krátkodobému navýšení a následně po novém roce jde to stejné zboží do novoročních výprodejů,“ dodal Uďan s tím, že obchodníky má tato výprodejová událost smysl pouze tehdy, pokud zvládnou nalákat dostatek lidí, aby se zbavili skladových zásob.
Zajímavý je i pohled do statistik vyhledávání výrazu na internetu. To mimo jiné odhaluje, že Black Friday v tomto období nepatří mezi top favority. Událost je tak tažená právě marketingem.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
Poslední články z blogu
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?
- Jak poznat, že je sales práce pro mě? Vyzpovídali jsme zkušeného obchodníka
- AI v zákaznické péči. Na co si dát pozor při použití umělé inteligence
- Doklad k přijaté platbě, WebP nebo cookie lišta. Přehled Shoptet novinek za první pololetí 2024
- Propagujte jednodušší platby na svém e-shopu a vyhrajte v soutěži s Visa Click to Pay
- Obaly zásilek a nejčastější chyby při balení. Jak to vidí soudní znalec?
- Tvorba grafiky na míru. Jak s grafikem domluvit úpravy pro váš Shoptet
- Místo letní brigády rozjet e-shop? Shoptet nabízí 20% slevu pro studenty
- 7 nejčastějších právních chyb při provozování e-shopu