Poslední článek na blogu

Jak na doklady v Shoptetu? Zodpovídáme nejčastější dotazy 

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Češi letos utratili online 140 miliard korun

29. prosince 2018
 

Přes téměř 43 tisíc českých e-shopů letos proteklo celkem 139,8 miliardy korun. Navíc poprvé v historii českého internetu utratili zákazníci během jednoho jediného dne více než 1,1 miliardy korun. Taková je rekordní bilance tuzemské e-commerce. Upozorňuje na to Shoptet, na jehož platformě letos běží již skoro 16 tisíc e-shopů.

“Česká e-commerce rostla letos dvouciferným tempem, v průměru si polepšila o 18,5 % meziročně. Zejména silné předvánoční období dopomohlo k tomu, že online obchodníci měli lepší než původně očekávané výsledky,” komentoval ředitel Shoptetu Miroslav Uďan s tím, že i nadále poroste počet nových online obchodů. Letošní přírůstek činil 5,4 % na již zmiňovaných 42,7 tisíce e-shopů. Přestože se zdá toto číslo vysoké, potenciál trhu je stále veliký. E-commerce se totiž podílý na celkovém maloobchodu zhruba 10 %. “Ke kontrastu k velkým projektům s širokou nabídkou budou nadále vznikat především ty malé, úzce specializované obchody. Mnohdy takové, které na tuzemském trhu chyběly. Atraktivity podnikání na internetu spočívá právě v tom, že je stále možné prorazit s jakýmkoliv nápadem,” říká Uďan.

Krize nepřichází

Příští rok by tuzemská e-commerce měla nadále růst dvouciferným tempem, tedy konkrétně o 19 %. “Odhad je podpořen tím, že celé odvětví zatím nevykazuje nejmenší náznaky krize. Naopak nadále poroste vliv e-commerce na celkovém maloobchodu,” dodal Uďan s tím, že příští rok utratí Češi online již 166 miliard korun.

Co se týče hlavních kategorií, které budou nejvíce posilovat, patří mezi ně zejména péče o tělo a zevnějšek. Tradičně tak co do počtu prodejů vykážou růst především obchody s módou, se zaměřením na sport a zdravou stravu.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss