Češi loni v e-shopech utratili rekordních 161 miliard, kupovali hlavně elektroniku, kosmetiku a oblečení
Loňské nákupy Čechů v internetových obchodech dosáhly celkové hodnoty 161 miliard korun. To je meziročně o 21 miliard korun, tedy o 15 % více než předloni, a zároveň dosud nejvíce v české historii elektronického obchodování. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, lídra na trhu české a slovenské e-commerce, který provozuje více než 20 tisíc e-shopů. Rekordnímu ročnímu obratu napomohl i stoupající počet internetových obchodů, který meziročně vzrostl o 3,5 %. Největší podíly na obratu tvořila elektronika, kosmetika a oblečení.
Celkový obrat tuzemských internetových obchodů za loňský rok opět překonal dosavadní rekord. Podle údajů společnosti Shoptet, která provozuje polovinu stávajících a 80 % nově vzniklých e-shopů, dosáhl hodnoty 161 miliard korun. Meziročně se tak jedná o 15% nárůst oproti 140 miliardám za rok 2018, kterému napomohla jak rostoucí obliba online nákupů, tak i zvyšující se počet internetových obchodů. „Oproti předloňsku se množství e-shopů v uplynulém roce navýšilo o 3,5 procenta. Čísla tedy ukazují, že česká e-commerce je stále na vzestupu a nadále se rozvíjí. Očekáváme, že za letošní rok bude objem peněz utracených v e-shopech zase o něco vyšší,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Nejvíce se utrácelo za elektroniku
Na prvním místě žebříčku dle celkové hodnoty online nákupů za rok 2019 figuruje s 37 % elektronika. Zboží z této kategorie nakupovali více muži (65 %) oproti ženám (35 %). Druhá příčka patří kosmetice s 12 % celkového obratu, kterou naopak více nakupovaly ženy (80 % oproti mužským 20 %). Na ženy obecně připadá větší podíl financí utracených v loňském roce v e-shopech (v poměru 6:4 vůči mužům). Platí to i v případě třetí nejprodávanější kategorie zboží, kterou je oblečení. „Právě u oblečení pozorujeme sílící trend online nákupů. Svou roli v tom sehrávají nejen velké módní e-shopy, ale také obchody, které prodávají například i sportovní vybavení. Rychle ale roste také obliba online nakupování potravin, která bude podle nás stoupat i nadále,“ říká Miroslav Uďan.
V online nákupech vedou velká města
Z dat společnosti Shoptet také vyplývá, že téměř 70 % veškerého zboží prodávají e-shopy se sídlem v Praze. Po hlavním městě následuje Brno (8 %) s Ostravou (6 %), značný podíl online prodejů eviduje Shoptet také v Jihočeském kraji (3 %). Co do množství prodaného zboží v různých období roku, jasné prvenství drží předvánoční období. Za listopad a prosinec činil obrat českých e-shopů 51 miliard korun, z toho 12 miliard utratili Češi během posledních dvou týdnů před Vánoci. V loňském roce ale prodeje meziročně stoupaly i v jiných obdobích. „Oproti předchozímu roku stoupaly v lednu meziročně prodeje všeho, co souvisí se zdravým životním stylem. Na Valentýna zase několikanásobně vzrostly prodeje květin. Rekordní byly i prodeje během slevových akcí na Black Friday. Ty meziročně stouply o 25 % na téměř 800 milionů korun během jediného pátku,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti