Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Největší český poskytovatel e-shopového řešení Shoptet přichází s meziročním srovnáním prodeje zboží přes e-shop. Mezi nejvíce rostoucí segmenty patří kosmetika. Zájem Čechů o kosmetické přípravky vzrostl oproti stejnému období loňského roku v průměru
o 18 %, některé firmy hlásí dokonce až o 50 %. Zákazníci nakupují zejména kvalitní kosmetiku v péči o pleť. Trendem je udržitelnost
a lokální výroba.
Společnost Shoptet ohlásila stoupající prodej kosmetiky za pokračující trend posledních pěti let. Výjimkou byl pouze rok 2022, kdy se vysoká inflace projevila také několikaměsíčním poklesem prodeje. „Češi letos za kosmetiku utratili o 45 % více, než tomu bylo v minulém roce. Jen za druhý kvartál letošního roku vynaložili za nákupy kosmetiky bezmála miliardu korun a evidujeme více než půl milionu objednávek přes e-shopy,” uvádí Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.
Důvěra v české značky roste
Český kosmetický průmysl stále více reflektuje západní trend orientace na lokální produkci. Mezi takové firmy se u nás řadí také společnost Anela, která oproti loňskému roku dosáhla obratu za každý uplynulý měsíc minimálně o 50 % vyššího. Podobný růst hlásí také česká kosmetika Lobey. „Na trhu jsme aktivní zhruba tři roky. První rok jsme měli obrat zhruba 4 milióny, o rok později 70 milionů a minulý rok 125 milionů. Tato čísla a hodnocení ve srovnávačích nám říkají, že produkty opravdu fungují a je o ně zájem,” komentuje David Krobot, generální ředitel Lobey.
Zákazníci jsou v oblasti kosmetiky čím dál informovanější. Orientují se v kvalitních surovinách i aktivních látkách. „Naši zákazníci si uvědomují, že i česká značka dokáže vyrobit kvalitní produkt, který je srovnatelný s produkty od renomovaných značek. V rámci kosmetických produktů tedy důvěra v české značky roste. Kvalitní péče o pleť již prokazatelně dokáže zlepšit vzhled a zdraví pleti, a to dnes zákazníci očekávají. Toto je i naše filozofie od vzniku značky. Využíváme ty nejnovější poznatky v péči o pleť a ty nejlepší aktivní látky,” konstatuje Adéla Teznerová ze společnosti Iuvenio.
Táhne pleťová kosmetika
V prodeji převládá pleťová kosmetika. Zejména populární jsou denní a noční krémy s aktivními látkami, jež prokazatelně zlepšují stav pleti. Stejně tak žádaná jsou pleťová séra, která slouží jako koncentrovaná péče pro konkrétní problém zákazníka – tedy hydratace, vrásky, akné, pigmentové skvrny, regenerace a další. „Zaznamenali jsme nárůst poptávky po sérech a krémech, které pleti poskytují účinnou ochranu před oxidačním stresem způsobeným slunečním zářením. Naši zákazníci si uvědomují, že jen SPF v létě nestačí a že pleť je třeba chránit komplexně,” doplňuje Teznerová.
Udržitelnost jako základ filozofie značky
Stále více zákazníků zajímá, jak se firma staví k ochraně přírody a jakým způsobem řeší udržitelnost. Pro většinu úspěšných kosmetických firem se tato hlediska stala součástí filozofie jejich značky. Nejčastěji se firmy snaží minimalizovat zbytečný odpad, například používají recyklovaný papír a jako ambaláž obal alespoň jednou již použitý. Trendy jsou také znovu plnitelné nádobky, ty používají i dotazované firmy. „Naši kosmetiku plníme do skleněných obalů, které máme zálohované. Pak je řádně vyčistíme a znovu naplníme. Drtivá většina našich zákazníků tento přístup oceňuje,” říká spoluzakladatelka společnosti Anela, Eliška Sotfferová. Podobný způsob praktikuje také společnost Lobey. Používají náhradní náplně kosmetiky, zvané ReSáčky, jež vydrží několik naplnění a nemusí se vyhazovat. Šetří tak životní prostředí a zároveň jsou finančně výhodnější pro zákazníka.
Nejen kvalitní produkty, ale také e-shop musí držet krok s aktuálními trendy
Úspěch a růst e-shopu nepřináší pouze produkty samotné. Obchodníci musí také neustále držet krok s aktuálními trendy prodeje na internetu, aby byli schopni obstát v konkurenci internetových obchodů. Jedním z těchto způsobů je neustále se zvyšující prodej přes mobilní telefon, což zákazníkovi nabízí rychlý a pohodlný nákup v podstatě odkudkoliv. „Nebo umožnit zákazníkům zaplatit kartou a dalšími moderními platebními metodami, kterých podíl kontinuálně narůstá,” uzavírá Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
- Polovina e-shopů nepečuje o svoji značku, třetina marketingový rozpočet ani neřeší
- Češi navzdory krizi více cestují a užívají si volného času. Při nákupech upřednostňuji malé a střední e-shopy
- Shoptet přichází s platebními terminály Shoptet Pay
- Nejúspěšnější akce roku v e-commerce v České republice - to je Reshoper 2023!
Poslední články z blogu
- AI nástroje, e-shopy a právo. 6 tipů od Petry Dolejšové
- Jejich e-shop pomáhá stovkám nemocných psů a koček. „Shoptet je výborná otvíračka dveří,” říkají zakladatelky Chlupáčů
- Zjednodušte nakupování na svém e-shopu s možností Přihlášení přes Seznam
- Jak dobře připravit slevové akce? Checklist, na co nezapomenout
- Velký průvodce chybami v reklamách na Facebooku a Instagramu
- Marketplaces a zbožové srovnávače. Co musíte vědět při expanzi do zahraničí?
- Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu
- Never Enough: Ať už u streetwearu, nebo kdekoliv jinde, je to hlavně o brandu
- Shoptet e-shopům nabízí krátkodobé financování. Nastartovat byznys tak bude ještě snazší
- Czechdesign: Chceme dostat kvalitní design do každé domácnosti. Cestou je i e-shop