Češi utratí za vánoční dárky přes 12 miliard korun. Za celý rok více než 161 miliard
Elektronika, oblečení, kosmetika, zboží pro dům a zahradu, ale taky třeba erotické pomůcky. Za to všechno letos Češi na e-shopech zaplatí jenom v předvánočním čase víc než 12 miliard korun. Celková suma, kterou v roce 2019 na e-shopech utratíme, přesáhne podle odborníků 161 miliard korun. Což je o 16 % víc než v loňském roce.
„Sledujeme, že některé zboží se v letošním roce prodává víc než loni. I ve srovnání se zbytkem trhu. Takovým případem je třeba oblečení a obecně móda. Zaznamenali jsme meziroční nárůst o 24 %. Že bychom ale oproti tomu sledovali u některého jiného druhu zboží propad, to se nestalo,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která spravuje téměř 20 000 e-shopů.
Kdo a kde nakupuje nejvíc
Firmy sídlící v hlavním prodají neuvěřitelných 70 % veškerého zboží českých e-shopů. V souboji pohlaví vítězí v oblasti online nakupování ženy nad muži v poměru 6:4. Pokud bychom se ale zaměřili na jednotlivé kategorie zboží, čísla by byla velice odlišná. Například elektroniku kupují z 65 % muži, a to nejen před Vánoci, ale celoročně.
Prodeje e-shopů nerostou jen před Vánoci
Ačkoliv Vánoce si, co se množství prodaného zboží týče, drží jasné prvenství, v posledních letech stoupají prodeje i v jiných obdobích roku. „Narozdíl od předvánočního nakupovacího šílenství, které je plošné, záleží v ostatních ročních obdobích na typu svátku a segmentu zboží. Například v lednu stoupají prodeje všeho, co souvisí s hubnutím, elektronika se hodně prodává před časem dovolených. Květinám vzrostou tržby až na šestinásobek okolo Valentýna,“ doplňuje Uďan.
Rekordní byly i letošní prodeje při Black Friday
Zatímco běžné páteční útraty Čechů v internetových obchodech se pohybují okolo 80 milionů korun, poslední listopadový pátek na takzvaný Black Friday se tato částka vyšplhala až ke 800 milionům korun. Meziročně jde o 25 % nárůst. Podle analýzy společnosti Shoptet podlehlo letos slevám Black Friday přibližně 450 000 Čechů. Nejčastěji utratili okolo 900 korun.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
- Během Black Friday útraty v e-commerce poprvé přesáhnou miliardu korun, podle odhadů o čtvrtinu převýší ty loňské
- Na splátky budou Češi v e-shopech před Vánoci kupovat hlavně elektroniku, na oblíbenosti získávají odložené platby
- Druhou vlnu zažívají i e-shopy, poptávka po nových obchodech je o 60 % větší než obvykle
- E-shopy zbrojí na Vánoce více než loni, podle lídrů české e-commerce očekávají kvůli covidu rekordní online prodeje
Poslední články z blogu
- Jan Kvasnička: Vzdělávání okolo e-shopu je nekončící proces. Startuje Shoptet Univerzita
- E-shop jako identifikovaná osoba: jak je to s reklamou na Facebooku a Google Ads?
- Preciosa šperky a dekorace z českého křišťálu zná celý svět. Proč si otevřeli e-shop právě na Shoptetu?
- Martin Žufánek: Jsme asi jediní majitelé e-shopu, kteří se svým zákazníkům snaží ztížit průchod košíkem
- Kdo má odpovědnost za šíření spamu? E-shop nebo agentura?
- Windsurfing Karlín: Vracející se zákazníci jsou pro nás základ. Přizpůsobujeme tomu celý marketing
- O’black: E-shop jsme brali spíše jako doplňkový, ale pak jsme se poučili, že i tak je pro nás důležitý
- E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?
- Skláři z Preciosy pokračují ve staleté tradici a ručně vyrábí šperky z českého křišťálu
- 12 let bojovali o přežití. Dnes má rodina Žufánků alkoholový lovebrand a jejich láhve potkáte v barech po celém světě