Češi v e-shopech skupují deskové hry i domácí pekárny, poptávka po dezinfekci vzrostla o 10 tisíc procent
Během posledního únorového a prvních dvou březnových týdnů vzrostly v e-shopech obraty za dezinfekční a hygienické prostředky meziročně o 10 200 %. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení. V internetových obchodech se daří i domácím pekárnám, jejichž prodeje vzrostly o 420 %. Několikanásobný nárůst poptávky (o 240 %) zaznamenaly i deskové hry. O stovky procent stouply i prodeje šicích strojů a materiálu pro výrobu roušek.
Největší podíl na obrovském nárůstu obratu za online prodej zboží z kategorie dezinfekce a péče o ruce eviduje Shoptet ve Středočeském kraji. Právě zde je vedle Prahy zároveň největší množství lidí nakažených koronavirem. „Mezi tento sortiment, jehož prodej se v e-shopech v posledních týdnech meziročně zvýšil o více než deset tisíc procent, patří například mýdla a další prostředky pro hygienu rukou. Spadají do něj i různé čisticí prostředky do domácnosti, u kterých jsme zaznamenali nárůst o 420 procent. Prodeje ostatní drogerie vzrostly zhruba o 350 procent,“ vyjmenovává Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Více se prodávají deskové hry i domácí pekárny
V českých e-shopech se během sledovaného období zvýšily i prodeje deskových her, a to meziročně o 240 %. „Velmi pravděpodobně to souvisí s omezením pohybu spolu s prací na dálku a uzavřenými školami. Kvůli těmto opatřením lidé hledají více způsobů, jak se doma zabavit po večerech a víkendech,“ dodává Miroslav Uďan z Shoptetu. Co se týče potravin, největší nárůst prodejů (450 %) zaznamenaly internetové obchody v Praze. U lékárenského zboží zase největší růst (420 %) připadá na Moravskoslezský kraj, prodeje potřeb pro domácí mazlíčky nejvíce vyskočily v Jihočeském kraji (o 220 %).
Prodeje šicích strojů stoupají o stovky procent
Výrazný nárůst poptávky zaznamenal Shoptet také v kategorii ochranných masek, roušek a respirátorů, a to o 1500 %. Ten však tvoří především předobjednávky, protože zboží této kategorie označené jako zdravotnický materiál není v současnosti určeno pro volný prodej. Kvůli domácí výrobě roušek stouply také prodeje šicích strojů (o 500 %), šátků a nákrčníků (2500 %), ale i sáčků do vysavačů (590 %), které se pro tyto účely rovněž používají. „Lidé se snaží chránit různými způsoby. Koncem února a v první půlce března jsme dokonce zaznamenali 120% nárůst prodejů plynových masek,“ dodává Miroslav Uďan.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?