České e-shopy zažily vrchol předvánočních nákupů, zákazníci v nich včera utratili přes miliardu korun
Předvánoční nákupy zboží v internetových obchodech včera dosáhly letošního denního maxima. Češi během úterý 10. prosince utratili v e-shopech více než 1,1 miliardy korun. A to z velké části mezi 16. a 20. hodinou. Údaje vyplývají z monitoringu objemu online nákupů prováděného v reálném čase společností Shoptet, lídrem v oblasti české e-commerce. Několikanásobně vyšší prodeje budou internetové obchody evidovat až do poloviny příštího týdne, oproti loňskému předvánočnímu období stoupnou podle odhadů až o pětinu.
Češi včera utratili vůbec nejvyšší denní částku vynaloženou na nákupy v internetových obchodech v letošním roce. Podle údajů společnosti Shoptet, jejíž řešení využívá polovina českých e-shopů, přesáhla výši 1,1 miliardy korun. Celkový obrat e-shopů tak již tradičně přesáhl objem peněz, který zákazníci e-shopů utratili ve slevových akcích během tzv. Black Friday (zhruba 800 milionů Kč). „Na základě našich dat jsme včera zažili vrchol sezony předvánočních nákupů. Ty ale budou v o něco nižších řádech pokračovat až do poloviny příštího týdne. I přesto ale budou e-shopy podle našich odhadů evidovat až trojnásobné množství objednávek oproti běžnému stavu,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Každý zákazník utratil průměrně dva tisíce korun
Z údajů o včerejších online nákupech také vyplývá, že každý nakupující utratil v internetových obchodech průměrně dva tisíce korun. A to většinou za 4 položky. Mezi nejprodávanější kategorie zboží patřila elektronika, kosmetika a móda. Ve způsobech placení převyšovaly online platby kartou (v 62 % případů) oproti dobírce. „Útraty v posledních dvou týdnech před Vánoci každoročně rostou. Pro ty letošní odhadujeme meziroční nárůst mezi patnácti až dvaceti procenty oproti loňskému předvánočnímu období,“ dodává Miroslav Uďan ze společnosti Shoptet.
Online nákupy vzrostly i na Black Friday
Prvním větším vrcholem předvánoční sezony byl tzv. Black Friday, který letos připadl na 29. listopadu. Přestože zákazníci ani navzdory slevovým akcím neutratili tak vysokou částku jako včera, online nákupy dosáhly hodnoty 800 milionů korun. Kampaně na Black Friday ale táhnou převážně největší online prodejci na trhu, menším obchodníkům se mnohdy nevyplatí. Hromadný výprodej má totiž smysl pouze tehdy, pokud obchody nalákají dostatek lidí, aby se zbavily skladových zásob. K tomu jsou ale zapotřebí nákladné marketingové kampaně. Oproti velkým e-shopům, které nabízely slevy až 35 %, tak připadala na ty menší průměrná sleva jen zhruba 16 %.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti