Český Valentýn? Pár stovek za kytici, ale i tisíce za zájezd
Svátek sv. Valentýna se do jisté míry usídlil i v české kotlině. V posledních letech si u nás 14. února potvrzují svou lásku až dvě třetiny lidí. Kromě zamilovaných si této nové tradice na mírném nárůstu tržeb všímají i internetoví obchodníci, ačkoli zdaleka ne všichni. Jaké dárky se kupují nejčastěji a kolik peněz Češi na Valentýna utratí?
Období Valentýna nejvíce pociťují prodejci květin, u kterých si kytici pro svou partnerku koupí 70 % mužů, případně si ji nechávají doručit až domů. Že jsou květiny při svátku zamilovaných nepostradatelné, potvrzuje fakt, že pánové investují do pugétu až 550 Kč. K podobným „klasikám“, českého Valentýna patří i parfémy a šperky. Zajímavostí je, že zhruba 14 % mužů se rozhoduje využít tento společný večer k žádosti o ruku, a proto mírně přibývá i prodejů snubních prstenů.
Ženy z 50 procent obdarovávají své drahé polovičky něčím sladkým na zub, jako jsou bonboniéry nebo kvalitnější čokolády. Drobné pozornosti v podobě květin a sladkostí však některé dvojice doplňují i společným večerem v restauraci. Jak ukazují statistiky z 86 tisíc platebních karet, za romantickou večeři průměrný pár v tento večer utratí kolem 700 Kč.
Mezi obchodníky, kteří se v polovině února dočkají vyšších zisků, jsou i cestovní kanceláře a portály poskytující letenky a ubytování. Stoupá totiž obliba společných valentýnských zájezdů do destinací, jako je Londýn nebo Paříž. Dárky však někteří pojímají spíše prakticky a kupují partnerům drobné spotřebiče, například fény, mixéry či smoothie makery.
Obecně se však Češi v souvislosti s Valentýnem drží při zemi. Jak totiž ukázal zmiňovaný průzkum na základě platebních karet, čtvrtina Čechů investuje do tohoto svátku maximálně 250 Kč, pětina lidí až 500 Kč a těch, kteří obětují více než tisíc korun, je mezi Čechy pouhých 6 %.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 521 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Pro více informací prosím kontaktujte:
Marek Němec, Weber Shandwick, e-mail: mnemec@webershandwick.cz,
tel. +420 603 459 205
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet se pouští do nového byznysu, zjednoduší přepravu zásilek
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
Poslední články z blogu
- Plátce DPH čekají od ledna 2025 změny v registraci k dani
- Nákupní chování v e-shopu. Kde pomůže psychologie v marketingu?
- Nedokončené platby? AI operátor JARABOT zachránil za měsíc 510 objednávek za 528 085 Kč
- Jak v e-shopu pracovat se slevami? Co ukázala studie mezi e-shopaři
- Jednodušší expedice zásilek? Jsou tu Shoptet Balíky
- Jak na DPH u dárků, vzorků, slev či dárkových poukazů, které na e-shopu nabízíte
- Připravte své Shoptet Kampaně, ať vám vytěží Black Friday
- Zákulisí Shoptet Marketplace: Jak funguje vývoj a správa doplňků?
- Black Friday a Vánoce: Jak z e-mailingu během sezóny dostat maximum
- Shoptet Kampaně: jak pomáhají e-shopům k lepším výsledkům?