Český Valentýn? Pár stovek za kytici, ale i tisíce za zájezd
Svátek sv. Valentýna se do jisté míry usídlil i v české kotlině. V posledních letech si u nás 14. února potvrzují svou lásku až dvě třetiny lidí. Kromě zamilovaných si této nové tradice na mírném nárůstu tržeb všímají i internetoví obchodníci, ačkoli zdaleka ne všichni. Jaké dárky se kupují nejčastěji a kolik peněz Češi na Valentýna utratí?
Období Valentýna nejvíce pociťují prodejci květin, u kterých si kytici pro svou partnerku koupí 70 % mužů, případně si ji nechávají doručit až domů. Že jsou květiny při svátku zamilovaných nepostradatelné, potvrzuje fakt, že pánové investují do pugétu až 550 Kč. K podobným „klasikám“, českého Valentýna patří i parfémy a šperky. Zajímavostí je, že zhruba 14 % mužů se rozhoduje využít tento společný večer k žádosti o ruku, a proto mírně přibývá i prodejů snubních prstenů.
Ženy z 50 procent obdarovávají své drahé polovičky něčím sladkým na zub, jako jsou bonboniéry nebo kvalitnější čokolády. Drobné pozornosti v podobě květin a sladkostí však některé dvojice doplňují i společným večerem v restauraci. Jak ukazují statistiky z 86 tisíc platebních karet, za romantickou večeři průměrný pár v tento večer utratí kolem 700 Kč.
Mezi obchodníky, kteří se v polovině února dočkají vyšších zisků, jsou i cestovní kanceláře a portály poskytující letenky a ubytování. Stoupá totiž obliba společných valentýnských zájezdů do destinací, jako je Londýn nebo Paříž. Dárky však někteří pojímají spíše prakticky a kupují partnerům drobné spotřebiče, například fény, mixéry či smoothie makery.
Obecně se však Češi v souvislosti s Valentýnem drží při zemi. Jak totiž ukázal zmiňovaný průzkum na základě platebních karet, čtvrtina Čechů investuje do tohoto svátku maximálně 250 Kč, pětina lidí až 500 Kč a těch, kteří obětují více než tisíc korun, je mezi Čechy pouhých 6 %.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 12 521 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Pro více informací prosím kontaktujte:
Marek Němec, Weber Shandwick, e-mail: mnemec@webershandwick.cz,
tel. +420 603 459 205
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Aplikovat GDPR přišlo Shoptet na tři čtvrtě miliónu korun
- Ženy na mateřské si přivydělávají na vlastním e-shopu
- Český Valentýn? Pár stovek za kytici, ale i tisíce za zájezd
- Vratky jsou největší po Vánocích
- Dát zákazníkům vědět přes Messenger? Se Shoptetem to jde!
- Novinky na Shoptetu: Katalog dodavatelů a Shoptet.TV
- Jedinečný přehled o českém elektronickém obchodu dává nový portál Ceska-ecommerce.cz
- Dárky nakoupíme online a včas, plánuje většina Čechů
- Přes internet dnes nakupuje 94 % Čechů
- V e-shopech nakupujeme hlavně v pracovní době
Poslední články z blogu
- Rozšířený elektronický obchod #2 Sledujte chování nakupujících
- Vaše nejčastější otázky k GDPR
- DATA restart 2018
- Linkbuilding v roce 2018: Jděte zákazníkovi naproti a myslete jako on
- Prodej, nakup, investuj, půjč si – na Eshopiste.cz
- Poslanci rozhodli: E-shopy budou o svátcích zavřené
- Vylepšené měření Google Analytics
- Jak na GDPR? Nejčastější otázky i šikovný checklist
- Špatné popisky produktů i chaotická homepage. 7 nejčastějších problémů e-shopů
- Jak se Shoptet připravuje na GDPR? A co čeká majitele e-shopů?