Českými obchody poprvé proteče během jediného dne více než miliarda korun
Letošní 11. prosinec je vůbec nejvytíženějším dnem v roce pro tuzemské online obchodníky. Na české e-commerce vůbec poprvé během jednoho dne utratí Češi více než jednu miliardu korun, konkrétně se očekává, že to bude 1,1 miliardy korun. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která poskytuje eshopové řešení pro více než 15 tisíc českých eshopů. Podle ní podobné tempo růstu vydrží i příští rok. Celé odvětví zatím nevykazuje ani nejmenší náznaky krize.
Dosavadní tempo útrat napovídá, že Češi letos utratí online celkem 139,8 miliardy korun. To je v meziročním srovnání o 18,5 % více. “Alespoň jeden dárek chce na internetu letos nakoupit až 80 % zákazníků. Takováto chuť utrácet eskaluje tuzemskou e-commerce, která opět spěje k dalším rekordům. Nejlepší den pro online obchody bude 11. prosinec s tím, že obrat tento den dosáhne na 1,1 miliardy korun. Po tomto datu začne zájem nakupujících opadat kvůli obavám z včasného doručení doručení,” komentoval ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.
Krize nepřichází
Příští rok by tuzemská e-commerce měla nadále růst dvouciferným tempem, tedy konkrétně o 19 %. “Odhad je podpořen tím, že celé odvětví zatím nevykazuje nejmenší náznaky krize. Naopak nadále poroste vliv e-commerce na celkovém maloobchodu,” dodal Uďan s tím, že příští rok utratí češí online již 166 miliard korun.
Co se týče hlavních kategorií, které budou nejvíce posilovat, patří mezi ně zejména péče o tělo a zevnějšek. Tradičně tak co do počtu prodejů vykážou růst především obchody s módou, se zaměřením na sport a zdravou stravu.
Mezi aktuálními hity předvánočního období v rámci e-commerce patří oblast vzdělávání, konkrétně největší poptávka byla zaznamenána po stíracích mapách a také překvapivě po slovnících. I v digitální době jejich prodeje vzrostly proti loňskému prosinci o 234 %. V oblasti technických vychytávek jsou mezi prodejními trháky drony či elektrické koloběžky.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Jak na doklady v Shoptetu? Zodpovídáme nejčastější dotazy
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?