Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Českými obchody poprvé proteče během jediného dne více než miliarda korun

11. prosinec 2018
 
<p><span style="font-weight: 400;">Letošní 11. prosinec je vůbec nejvytíženějším dnem v roce pro tuzemské online obchodníky. Na české e-commerce vůbec poprvé během jednoho dne utratí Češi více než jednu miliardu korun, konkrétně se očekává, že to bude 1,1 miliardy korun. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, která poskytuje eshopové řešení pro více než 15 tisíc českých eshopů. Podle ní podobné tempo růstu vydrží i příští rok. Celé odvětví zatím nevykazuje ani nejmenší náznaky krize.</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Dosavadní tempo útrat napovídá, že </span><span style="font-weight: 400;">Češi letos utratí online celkem 139,8 miliardy korun. To je v meziročním srovnání o 18,5 % více. </span><em><span style="font-weight: 400;">“Alespoň jeden dárek chce na internetu letos nakoupit až 80 % zákazníků. Takováto chuť utrácet eskaluje tuzemskou e-commerce, která opět spěje k dalším rekordům.</span></em> <em><span style="font-weight: 400;">Nejlepší den pro online obchody bude 11. prosinec s tím, že obrat tento den dosáhne na 1,1 miliardy korun.</span></em> <em><span style="font-weight: 400;">Po tomto datu začne zájem nakupujících opadat kvůli obavám z včasného doručení doručení,”</span></em><span style="font-weight: 400;"> komentoval ředitel Shoptetu Miroslav Uďan.</span> </p> <p><strong>Krize nepřichází</strong> </p> <p>Příští rok by tuzemská e-commerce měla nadále růst dvouciferným tempem, tedy konkrétně o 19 %. <em>“Odhad je podpořen tím, že celé odvětví zatím nevykazuje nejmenší náznaky krize. Naopak nadále poroste vliv e-commerce na celkovém maloobchodu,”</em> dodal Uďan s tím, že příští rok utratí češí online již 166 miliard korun. </p> <p><span style="font-weight: 400;">Co se týče hlavních kategorií, které budou nejvíce posilovat, patří mezi ně zejména péče o tělo a zevnějšek. Tradičně tak co do počtu prodejů vykážou růst především obchody s módou, se zaměřením na sport a zdravou stravu.</span> </p> <p><span style="font-weight: 400;">Mezi aktuálními hity předvánočního období v rámci e-commerce patří oblast vzdělávání, konkrétně největší poptávka byla zaznamenána po stíracích mapách a také překvapivě po slovnících. I v digitální době jejich prodeje vzrostly proti loňskému prosinci o 234 %. V oblasti technických vychytávek jsou mezi prodejními trháky drony či elektrické koloběžky.</span></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss