Co všechno musí umět dobrý e-shop?
První čtvrtletí je ideální čas pro založení nového e-shopu nebo up-grade toho stávajícího. Během roku se stačí etablovat a připravit se na tu hlavní nákupní sezonu. Přinášíme rady, co všechno by měl internetový obchod umět a na co si dát pozor.
E-shop by měl v prvé řadě mít intuitivní a snadno ovladatelnou administraci, tak aby jej provozovatel mohl spravovat bez znalostí programování a nebyl odkázaný na technickou podporu. Ideálně by měl mít všechny potřebné funkce, jako například skladové hospodářství nebo možnost vytvářet a evidovat nutné doklady, protože nákup dalších programů a jejich propojení s e-shopem se může prodražit. Dále by internetový obchod měl umět vytvářet uživatelské účty s odlišnými právy. Skladník potřebuje jiné informace než účetní.
Co se bezpečnosti týče, doporučuje se mít hosting zabezpečený poskytovatelem e-shopu. Data jsou ochráněna a v případě pronájmu to umožní rychlé vylepšení systému. Je také dobré zabezpečit internetový obchod SSL certifikátem.
Stále rostoucí trend on-line nakupování přes mobilní zařízení vyžaduje responzivní design. Dále by měl internetový obchod mít připravené produktové xml feedy pro jednotlivé porovnávače. Důležité je propojení s dopravci a výdejními místy a export pro jednotlivé dopravce. To usnadní vyřizování objednávek a jejich odesílání. Mezi základní funkce, které ulehčují práci, patří možnost vytvářet a upravovat automatické maily, jež jsou odesílány zákazníkům jako reakce na jejich objednávky.
„Často opomíjené jsou statistiky. Pro provozování úspěšného e-shopu jsou ale zásadní. Je nutné sledovat návštěvnost a chování zákazníků. Vědět, která klíčová slova nakupující přivedla do e-shopu apod. Jen díky podrobným statistikám a jejich pravidelnému vyhodnocování může e-shopař efektivně spravovat a optimalizovat svůj obchod,“ zdůrazňuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Mezi další nezbytnosti patří také vyladěné technické SEO (Search Engine Optimization). E-shop by měl mít hezkou strukturu URL, správnou strukturu html tagů. Současně by se měl rychle načítat a mít nástroje, které pomáhají vkládat klíčová slova na správná místa. Korektní nastavení obchod posouvá ve výsledcích vyhledávání nahoru a zvyšuje šanci, že někdo na produkt klikne. Výhodou je možnost vytvářet parametrické kategorie.
Dobrý e-shop by měl mít propojení na Seznam (Sklik a Zboží.cz) a na služby Google (Google Nákupy, Google Analytics, Google AdWords, Google Search Console, Google Tag Manager).
„Pro marketing on-line obchodu je také důležité mít něco navíc. Tím může být i sekce s články, radami a tipy. Je ideální, pokud e-shop umožňuje definovat v rámci článku krátký popisek, který se zobrazí ve vyhledávačích,“ komentuje Miroslav Uďan.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 6 800 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Obrat e-shopů byl v letošním prvním kvartálu o 16 miliard korun vyšší než v loňském, e-shopy Shoptetu v růstu překonaly průměr trhu
- Do čela Shoptetu od dubna usedl nový CEO, zakladatele Miroslava Uďana střídá Samuel Huba
- Češi si v pandemii zvykli na nákupy v e-shopech, čtyři z deseti lidí budou nakupovat převážně online i po návratu k normálu
- Tým Shoptetu posílil Ivo Mrena z Peppermint Digital, zaměří se na slovenský trh i budování značky Shoptet Premium
- Online poptávka po rozvozu květin je před MDŽ třikrát větší než na Valentýna, květiny v e-shopech koupilo 140 tisíc mužů
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
Poslední články z blogu
- Na Shoptet chtějí větší a větší značky. To mě na práci obchodníka baví
- Ptáme se v Doller, jak budovat komunitu a brand
- Březnové novinky
- Recyklační příspěvek: jak ho uvést na účtenku?
- Technická podpora je i o komunikaci. Jedině tak klientovi nabídneme nejlepší řešení
- Jak převést offline business do onlinu – Případová studie
- Petr Handlíř: Jak z reklamy na Facebooku vytěžit maximum?
- Chcete lépe pracovat s daty? Jak jednoduše na Google Data Studio, ukáže Tomáš Hanáček
- Výroba potravin doma a bezpečnost potravin – 2. díl
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic