Dárky nakoupíme online a včas, plánuje většina Čechů
Praha, 14. listopadu 2017 – Předvánoční hon na dárky pomalu začíná, a jak ukázal průzkum zaměřený na nákupy online, Češi nechtějí spoléhat jen na kamenné prodejny. Téměř 9 z 10 lidí se chystá koupit alespoň jeden vánoční dárek pohodlně v e-shopu a většina navíc doufá, že stihne všechny nákupy vyřešit s výrazným předstihem.
S blížícími se svátky lidí v obchodech neustále přibývá a mačkání se v davu před čím dál prázdnějšími regály je těsně před Vánoci nevyhnutelná jistota. Tedy alespoň pokud nákupy dárků necháme na poslední chvíli a navíc se rozhodneme vybírat je osobně v prodejnách. Že se takovým ne právě komfortním situacím dá snadno vyhnout nákupem v e-shopech, si uvědomuje drtivá většina Čechů. Proto chce také téměř každý z nás využít tuto alternativu a minimálně jeden dárek nakoupit on-line.
Více než polovina lidí by ráda starosti s dárky vyřešila nejpozději do 4 týdnů před Vánoci, což však komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, poněkud skepticky: „Mnoho lidí si živě pamatuje, jak se vlastní vinou trápili s výběrem dárků těsně před Vánoci, a navíc se museli potýkat s prořídlou nabídkou obchodů. Proto si letos všichni dávají předsevzetí nakoupit dárky s výrazným náskokem. Naše údaje ale pravidelně ukazují, že špička všech nákupů online se odehrává 14 dnů před Štědrým dnem. Jestli se budou lidé svých slibů držet alespoň letos, je tedy otázkou.“
A kolik peněz chtějí lidé za dárky utratit? Podle průzkumu nechce 80 % Čechů překročit částku 8000 Kč. I tak jsou výdaje za dárky výraznou finanční položkou a není radno při nákupech riskovat, že zaplatíte nedůvěryhodnému obchodníkovi. Přesvědčit se o tom, že je konkrétní internetový obchod spolehlivý, se můžete např. na srovnávači Zboží.cz.
Provozovatelé e-shopů by se měli mít na pozoru a svědomitě zajišťovat hladký průběh nákupů, aby zákazníka nezklamali. Jen minimum uživatelů by totiž v případě nespokojenosti nenapsalo negativní recenzi na e-shop. Taková nepříznivá kritika by mohla odradit další potenciální zákazníky. E-shopaři by si měli pohlídat veškeré načasování, nechat si časovou rezervu na řešení případných problémů a v neposlední řadě zajistit i různé alternativy dopravy zboží k zákazníkovi. Naskládat dárky pod stromeček až v lednu jistě není právě to, co by chtěl kdokoli o letošních Vánocích zažít.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 11 990 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému včetně řešení pro EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?
- „E-shopy se snaží dostat co nejvíc lidí a co nejlevněji na web. To ale nestačí.“ Lukáš Pítra o zákaznické zkušenosti
- Proč je při startu podnikání lepší pronájem e-shopu než vlastní řešení
- Proč dělat video obsah na sítě a jak si poradit i bez velkých rozpočtů?
- Popisky vytvořené umělou inteligencí? Je to tu!
- Jak pomohla integrace se Shoptetem zvýšit tržby e-shopu o 105 %