Poslední článek na blogu

Gardners: Nechtěli jsme, aby si u nás lidé koupili kytku a flákli ji na parapet. Chtěli jsme jim přinést něco zajímavějšího

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Doplněk od Shoptetu pomůže českým eshopům expandovat do zahraničí

19. červen 2019
 
<p><span style="font-weight: 400;">České e-shopy mohou nově snadněji expandovat na evropský trh. Shoptet jakožto největší česká eshopová platforma připravil ve spolupráci s firmou Expando doplněk, který zjednodušuje prodávání na evropském Amazonu.</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Amazon má přes 300 milionů aktivních uživatelů a každý rok na něj vstupuje 700 000 nových prodejců. </span><em><span style="font-weight: 400;">“Ale jen 5 % se uchytí. Velké množství prodejců se zasekne na prvních krocích. Založení účtu na Amazonu se sice může zdát složité, ale nápověda je zpracovaná kvalitně a případně vám také může pomoci partner jako Expando,”</span></em><span style="font-weight: 400;"> vysvětluje Miroslav Uďan&nbsp; ředitel Shoptetu, na jehož platformě běží v tuzemsku již více než 16 000 eshopů.</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Jelikož zájem o expanzi mají každoročně řádově stovky obchodů, připravil Shoptet ve spolupráci s Expandem speciální doplněk, který možnost prodávat v zahraničí právě na Amazonu výrazně zjednodušuje.</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Amazon jakožto světová jednička online prodejů je lákavou inspirací pro mnoho podnikatelů. Ti samozřejmě mohou začít prodávat na platformě sami, ale proces je to poměrně náročný a komplikovaný.</span><strong> Statistika je taková, že zhruba jen 28 % nových prodejců se dočká prvních objednávek, 10 % vydrží déle než tři měsíce a jen 5 % procent prodává i po šesti měsících</strong><span style="font-weight: 400;">. </span><em><span style="font-weight: 400;">“Amazon je skvělá příležitost, vyžaduje ale velkou trpělivost, tah na bránu a dokonalou přípravu,”</span></em><span style="font-weight: 400;"> dodává Uďan, díky jehož firmě beží v tuzemsku již přes 16 tisíc e-shopů.</span></p> <p><strong>Východní Evropa táhne, ale pozor na Maďarsko</strong></p> <p><span style="font-weight: 400;">Lákadlo zahraničních trhů již nějakou dobu funguje i na největší české e-commerce hráče. I ti však musejí počítat s tím, že každý trh je specifický a spotřebitelské chování výrazně odlišné, než je tomu v tuzemsku. Největší potenciál skýtá střední a východní Evropa a země bývalé Jugoslávie. Důvody jsou jasné, jde o země, kde se proti západní Evropě online prostředí stále vyvíjí a nabízí velké příležitosti. Najdou se samozřejmě i výjimky. Tou je například Maďarsko, kde má své zkušenosti právě i Shoptet.</span></p> <p><em><span style="font-weight: 400;">“Typického maďarského zákazníka můžeme definovat jako konzervativního. Hlavně mimo hlavní města stále převládá nedůvěra v e-commerce. Lidé mají často potřebu poznat značku i jako kamennou prodejnu,”</span></em><span style="font-weight: 400;"> vysvětlil Uďan. V konkrétních číslech to pak například znamená, že platbu v hotovosti na dobírku v Maďarsku stále využívá 47 % zákazníků, ale platbu kartou předem nabízí jen 33 % e-shopů a využívá pouze 46 % zákazníků.</span></p>

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss