Doprava je alfou a omegou každého dobrého e-shopu
Praha, 27. září 2016 - Rychlý a spolehlivý partner, který zboží doručí včas a v pořádku, je pro e-shopy zcela zásadní. V uplynulých dvou letech vzrostl podíl menších dopravců, velcí giganti si udrželi svou pozici. Nejčastěji lidé volí Českou poštu, která v současné době ukrajuje přes 42 % z pomyslného koláče. Na druhém místě se již několik let drží PPL s 15 %.
Česká pošta hraje, díky své husté síti poboček a tradici, od začátku mezi dopravci prim. Dalo by se předpokládat, že vzhledem k narůstající konkurenci bude její pozice klesat. Naopak za poslední dva roky došlo k mírnému nárůstu. „V roce 2014 využilo k přepravě svých objednávek v e-shopech 39,6 % lidí, v letos to bylo 42,5 %. „Domnívám se, že to jde ruku v ruce se zavedením možnosti doručení balíku i ve večerních hodinách. Dále pak České poště nahrává skutečnost, že si lidé mohou své zásilky vyzvednout na nejbližší pobočce tehdy, kdy mají čas,“ komentuje Miroslav Uďan.
Druhé místo se stabilními 15 % zaujímá PPL. Za poslední dva roky nejvíce posílili dopravci jako DPD nebo Geis či GLS. Přepravce DPD v roce 2014 doručil 4,7 % zásilek, letos přes 9 %. Geis měl před dvěma lety 1,6 %, nyní je to 5 % a GLS, které přepravilo 1, 2 %, zdvojnásobilo svá čísla na 2,4 %.
„E-shopaři musí výběr dopravce, se kterým budou spolupracovat dobře zvážit. Pozdě doručená nebo poškozená zásilka může mít negativní dopad na celý obchod. Z čísel za poslední dva roky je vidět, že se lidé nebojí zkoušet nové dopravce,“ upřesňuje Miroslav Uďan. Současně připomíná, že dříve, než naváží e-shopaři spolupráci s novým dopravcem, tak je dobré si jej vyzkoušet.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu přes 8 800 aktivních e-shopů, což tvoří více než 20 % komerčních řešení na českém trhu. Současně nabízí pokladní systém, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?