Druhou vlnu zažívají i e-shopy, poptávka po nových obchodech je o 60 % větší než obvykle
Internetovým obchodům se v České republice stále nebývale daří. Podle analýzy společnosti Shoptet, jedničky na poli e-shopových řešení, poptávka po založení nových e-shopů opět sílí. Aktuálně je zhruba o 60 % větší než v běžných měsících. V důsledku pandemie, která často mění i celé obchodní modely, se nárůst týká také online obchodování mezi firmami navzájem. A zatímco u produktů spjatých s cestováním došlo meziročně k propadu obratu o téměř polovinu, bezmála poloviční růst naopak vykazují prodeje potravin či drogerie.
Poptávka po nových e-shopech je v České republice stále silná, jak potvrzují data společnosti Shoptet, největšího českého poskytovatele e-shopových řešení. „Během posledních týdnů a měsíců evidujeme přibližně o 60 % větší zájem o založení internetového obchodu, než jak tomu bývalo v běžných měsících nezasažených pandemií,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
B2B e-shopy nahrazují obchodní zástupce
Trend zvyšující se poptávky po nových e-shopech se týká i B2B segmentu, tedy obchodování mezi firmami navzájem. Ty si pro tento účel budují vlastní B2B portály zaměřené na své odběratele, kteří díky tomu mají k dispozici více důležitých informací. Může se jednat například o skladové zásoby konkrétního materiálu či produktů. „B2B portály obecně fungují trochu jinak než e-shopy zaměřené na koncové zákazníky. Firemní zákazníci zde mohou lépe filtrovat zboží podle různých parametrů, anebo mají dokonce k dispozici přehled produktů přesně na míru svým potřebám. Online prodejem tak firmy nahrazují tradiční spojení prostřednictvím obchodních zástupců,“ vysvětluje Miroslav Uďan.
O třetinu vyšší meziroční obraty
Shoptet také provedl analýzu obratu mezi stávajícími e-shopy, a to od začátku letošního roku do konce minulého týdne. A to spolu s meziročním srovnáním oproti stejnému období v loňském roce. Ze srovnání vyplývá, že tyto internetové obchody letos dosáhly v průměru o 37 % vyššího obratu než loni. „Analýza nám také ukázala, v jakých kategoriích došlo meziročně k největším nárůstům a kde naopak k propadům. Nejvíce se dařilo potřebám pro domácnost a zahradu s nárůstem 62 %. O 48 % stoupl obrat u online prodeje potravin, u drogistického a lékárenského zboží zase činil 39 %,“ doplňuje Miroslav Uďan. Významný propad celkového obratu naopak nastal u produktových kategorií spjatých s cestováním, a to o 48 %.
E-shopům přibývají noví zákazníci
Podle Shoptetu také každý měsíc postupně roste počet nových zákazníků, kteří nakupují na internetu. Jen od začátku pandemie přibylo podle odhadů společnosti 14 % spotřebitelů, kteří předtím online nenakupovali. Spolu s tím stoupá také podíl online plateb kartou – ten aktuálně činí 36 %, zatímco před pandemií se pohyboval na úrovni 25 %.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?