E-shop – prima „vedlejšák“ pro zkušené i amatéry
Praha, 30. ledna 2015 – Pro více než 60 % majitelů e-shopů je provoz virtuálního obchodu vedlejším příjmem. Na dráhu internetového obchodníka se vydávají jak lidé, kteří již nějakou zkušenost s podnikáním měli (34,9 %), případně již v minulosti přímo provozovali e-shop (27,8 %), tak lidé, pro něž je e-shop jejich prvním podnikatelským počinem (37,3 %). To a mnohé další vyplynulo z ankety, kterou uspořádala společnost Shoptet mezi majiteli svých e-shopů.
Více než dvě třetiny e-shopů (71 %) si pronajímají muži. Co se věkového rozpětí týče, nejaktivnější jsou v podnikání přes internet lidé od 26 do 35 let (40 %), další početnou věkovou skupinou jsou osoby od 36 do 45 let (35,2 %). Své štěstí na internetu zkoušejí i lidé mladší 26 let (15 %).
Na e-shopu pracují primárně sami (44 %), případně v týmu 2–5 lidí (43 %). Nejvíce majitelů e-shopů pochází z Prahy (23,5 %) a z Jihomoravského kraje (17,7 %). Zhruba 11 % e-shopů si pronajímají a provozují podnikatelé ze Slovenska.
Kolik lidí pracuje ve vámi provozovaném e-shopu?
Až 75 % vlastníků internetových obchodů bere svůj e-shop jako hlavní maloobchodní prodejní kanál, pro čtvrtinu je vedlejším maloobchodním prodejním kanálem a 20 % jej provozuje především kvůli podpoře kamenného obchodu. 16 % majitelů pak e-shop využívá k velkoobchodnímu prodeji.
Jaká jsou vaše očekávání od e-shopu?
Z odpovědí na otázky týkající se samotné správy e-shopu vyplynulo, že platforma Shoptet je pro valnou většinu zákazníků (88,1 %) intuitivní, a že téměř dvě třetiny lidí (64 %) jsou spokojeny s množstvím dostupných funkcí pro tvorbu a spravování internetového obchodu. Více než polovina lidí oceňuje právě jednoduchost ovládání (54 %), což i samotný Shoptet považuje za jednu ze svých největších předností, založení e-shopu totiž trvá jen několik málo vteřin a kliknutí.
Zákazníci pozitivně hodnotili také možnost rozšíření obchodu a různé funkce (42,6 %), grafické zpracování a možnost výběru z několika šablon (37,3 %) a v neposlední řadě kvalitu zákaznické podpory (26,3 %). Pro 65 % majitelů je e-shop jediným obchodem, který vlastní, zbylých 35 % má navíc také kamennou prodejnu.
Máte ke svému e-shopu i kamennou prodejnu?
„Z průzkumu vyplývá, že asi 98,5 % našich zákazníků je s nabídkou služeb Shoptetu spokojených a zhruba stejné procento z nich by nás doporučilo i dalším zájemcům o vlastní e-shop, to jsou velmi pěkná čísla. Ale neusínáme na vavřínech, stále vymýšlíme a vytváříme inovace, které majitelům e-shopů pomohou zjednodušit ovládání a orientaci v jejich internetovém obchodu, a tím třeba i zvýšit návštěvnost a tržby,“ komentuje výsledky Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Shoptet na českém trhu působí víc než pět let, pronajímá přes 4 500 e-shopů a tím zaobírá celkem 10 % celkového trhu v pronájmu e-shopů.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Respirátory o víkendu na internetu hledalo 600 tisíc lidí, zájem je hlavně o balení po pěti a deseti kusech
- Před Valentýnem se v e-shopech daří erotickým deskovým hrám, online nákupy květin vzrostou až o třetinu
- Česká e-commerce získá další impulz k rozvoji, e-shopová jednička Shoptet pomáhá začínajícím e-shopařům vzdělávacím projektem
- E-shopy na platformě Shoptet loni prodaly za 36 miliard korun, meziročně zvýšily celkový obrat o polovinu
- Nové dvoufaktorové ověření totožnosti může krátkodobě snížit podíl plateb kartou v e-shopech až o deset procentních bodů
- Češi loni v e-shopech utratili rekordních 217 miliard, zájem vzrostl hlavně o nákup potravin online
- Češi před Vánoci utratili v e-shopech téměř 70 miliard korun, na jednoho obyvatele připadají tři objednávky
- Nejčastějšími dárky z e-shopů budou chytré hodinky, robotické vysavače i poukazy, více než polovina nákupů je z mobilů
- Rekordní den předvánočních nákupů v e-shopech přišel dříve než loni, Češi včera nakoupili za jeden a půl miliardy
- Slevy během Black Friday dosáhnou ve velkých e-shopech 35 %, týkat se ale budou hlavně výprodejového zboží
Poslední články z blogu
- Když e-shop mění jméno: Jak se z Nemléko stal Optimistic
- Únorové novinky
- Vydělat milion za rok? Když se člověk snaží, nemá to limit
- Nová architektura a expanze? Výzvy, kdy určujeme směr na roky dopředu, říká CTO Filip Kopecký
- Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?
- Platební metody a platební brány v roce 2021
- Migrace e-shopu s prémiovým kuchyňským nádobím na Shoptet řešení – případová studie
- Stone Imperial: Více než placená reklama se mi dosud osvědčilo doporučování spokojenými klienty
- Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl
- Lednové novinky