E-shopy během letních měsíců
Praha, 12. července 2016 – V e-shopech mohou lidé nakupovat 24 hodin denně, sedm dní v týdnu, přesto se v prodejích odráží různá roční období. Tradičně nejsilnější je období kolem Vánoc, naopak léto je nejslabší, a to o 9 % v porovnání s průměrným měsícem. Nicméně stoupající poměr nákupů přes mobilní zařízení tento mírný propad pomalu snižuje. Během léta také dochází k tomu, že si někteří lidé pletou obchody a e-shopy s půjčovnami, což umožňuje možnost vrácení zboží bez udání důvodu.
Léto je vzhledem k dovoleným a pěknému počasí do jisté míry obdobím, kdy mají e-shopy nejnižší tržby. „Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopařům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky. Důraz by měl být kladen na sociální sítě a kvalitní e-maily, které všichni sledujeme i na dovolené,“ komentuje trendy Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet (www.shoptet.cz).
Více než kdy jindy je v létě je pro e-shop důležité, aby měl kvalitní mobilní verzi, ideálně responzivní, která se přizpůsobí rozměrům tabletu i telefonu. Hlavním kanálem pro komunikaci se zákazníky jsou především sociální sítě. Důraz by měl být kladen na aktuální informace o nových produktech a slevách včetně kvalitních fotografií. Samozřejmostí jsou rychlé reakce na dotazy zákazníků. Kvalitní newslettery jsou dalším vhodným způsobem, jak se v tomto období připomenout, protože e-maily si kontroluje pravidelně každý. Ideální je nabídnout zákazníkům letní zboží nebo služby. Nehledě na období, slevy jsou vždy ze strany kupujících vítány. Rozhodně platí, že čím je interakce mezi zákazníkem a e-shopem intenzivnější, tím je větší pravděpodobnost, že si v daném obchodě něco koupí.
Pokles tržeb není jediné, co e-shopaře v létě trápí. Jejich práci znepříjemňují lidé, kteří využívají zákonné 14denní lhůty na vrácení zboží bez udání důvodu k tomu, aby si na dovolenou vypůjčili kvalitní zařízení. Jedná se především o elektroniku jako fotoaparáty, navigace apod. „Z celkového prodeje je to přibližně 5-7 %, což pro je velké e-shopy zanedbatelné, pro malé to již představuje jisté problémy,“ doplňuje Miroslav Uďan.
Letní období by také e-shopaři měli využít pro přípravu na vánoční nákupy, které v on-line obchodech začínají na přelomu září/října. To znamená analyzovat předchozí rok a připravit si plán, jak nejlépe zvládnout ten letošní. Samozřejmostí je moderní, fungující e-shop, který je pro zákazníky přehledný.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. Pronájem internetového obchodu zahrnuje širokou škálu služeb, jako například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody a také propojení se sociálními sítěmi a aukčním portálem Aukro.cz. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 8 300 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 20 % komerčních řešení na českém trhu. Mezi prvními v ČR nabízí službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho systém. Majoritním vlastníkem společnosti Shoptet.cz je investor Ondřej Tomek.
Více informací o společnosti Shoptet.cz najdete vždy na www.shoptet.cz
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
- Polovina e-shopů nepečuje o svoji značku, třetina marketingový rozpočet ani neřeší
- Češi navzdory krizi více cestují a užívají si volného času. Při nákupech upřednostňuji malé a střední e-shopy
- Shoptet přichází s platebními terminály Shoptet Pay
- Nejúspěšnější akce roku v e-commerce v České republice - to je Reshoper 2023!
Poslední články z blogu
- AI nástroje, e-shopy a právo. 6 tipů od Petry Dolejšové
- Jejich e-shop pomáhá stovkám nemocných psů a koček. „Shoptet je výborná otvíračka dveří,” říkají zakladatelky Chlupáčů
- Zjednodušte nakupování na svém e-shopu s možností Přihlášení přes Seznam
- Jak dobře připravit slevové akce? Checklist, na co nezapomenout
- Velký průvodce chybami v reklamách na Facebooku a Instagramu
- Marketplaces a zbožové srovnávače. Co musíte vědět při expanzi do zahraničí?
- Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu
- Never Enough: Ať už u streetwearu, nebo kdekoliv jinde, je to hlavně o brandu
- Shoptet e-shopům nabízí krátkodobé financování. Nastartovat byznys tak bude ještě snazší
- Czechdesign: Chceme dostat kvalitní design do každé domácnosti. Cestou je i e-shop