Poslední článek na blogu

Shoptet.TV rozjíždí vzdělávací videa pro začínající e-shopaře

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
 

E-shopy se vzpamatovávají z příchodu EET, rušení on-line plateb se nekoná

23. březen 2017
 

Praha, 23. března 2017 – E-shopaři se s EET vyrovnali každý po svém. Lze říci, že v této sféře nedošlo k žádnému hromadnému ukončování podnikání kvůli neznalosti práce s počítačem nebo absenci internetového připojení, jak tomu bylo u drobných obchodníků. Část e-shopů se vyhnula povinnosti evidence tržeb tak, že zrušila možnost on-line plateb, nicméně se jednalo pouze o 5 % z těch, které tuto službu nabízely. Ze všech internetových obchodů, na které se nutnost EET vztahuje, má v současné době již více než 90 % nějaké řešení, k 1. březnu přitom mělo elektronickou evidenci vyřešeno pouze 50 % z nich.

 

Mnozí e-shopaři do posledního dne věřili, že se jich povinnost evidence tržeb nakonec přeci jen týkat nebude. Nicméně do druhé vlny se musely nakonec zapojit všechny internetové obchody, které nabízely možnost hotovostních i on-line plateb. Jednalo se přibližně o 35 % všech e-shopů. „V médiích se často hovořilo o tom, že většina e-shopů on-line platby nebude již nabízet. Ukázalo se, že k masivnímu rušení nedošlo, ke konci ledna je nabízelo 8,7 % internetových obchodů. Před zavedením EET, se zhruba 5 % z nich od on-line plateb odklonilo. Je nutné mít na paměti, že tento druh platby výrazně zlepšuje uživatelský komfort nakupujících, a proto další pokles neočekávám. Spíše se domnívám, že až opadne určitá hysterie kolem EET, získá opět na popularitě. Od začátku roku naopak došlo k šestinásobnému nárůstu uživatelů, kteří zavedli pro své zákazníky možnost platby Twisto. Ač se jedná o druh on-line platby, nespadá do povinnosti evidence tržeb. Tak razantní nárůst v tak krátkém časovém období jsem za své působení ještě nezažil,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

 

E-shopy se se zavedením povinnosti EET vyrovnaly poměrně dobře. Ti, jejichž internetový obchod funguje na komerční platformě, mají často řešení od svého providera a praktický dopad na ně byl minimální. Více práce a financí museli do systému vložit majitelé e-shopů na míru nebo opensource. „Po několika týdnech provozu EET sledujeme, že někteří e-shopaři se porozhlíží po lepším řešení. Často to řešili bez rozmyslu a na poslední chvíli a nyní si uvědomují, že mohou za své peníze získat i něco více než jen řešení pro EET. Musím také konstatovat, že nás všechny překvapilo, že systém zvládl nápor na jedničku a do dnešního dne jsme nezaznamenali žádné výpadky,“ uzavírá situaci kolem EET Miroslav Uďan.

 

 

O společnosti Shoptet

Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu téměř 10 500 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Shoptet Pokladna je připravena na EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterGoogle+YoutubeRss