E-shopy založené v první polovině roku mají větší šanci na úspěch
Praha 21. února 2017 – Až 40 % e-shopů je ročně založeno na jaře, druhá vlna pak přichází na podzim (35 %). Ti, kdo si e-shop pořídí v první polovině roku, jsou úspěšnější a životnost jejich obchodu je třikrát větší. Díky tomu, že se mohou dobře připravit na hlavní nákupní sezónu, vánoční nákupy a novoroční výprodeje, mohou mít zisk hned během prvního roku.
Mohlo by se zdát, že jaro je pro e-shopy a e-shopaře do jisté míry klidové období. Opak je pravdou. V této době se toho v zákulisí děje nejvíc. Zakládají se nové internetové obchody (40 %), stávající e-shopaři mají čas inovovat a modernizovat. Je to také ten správný čas pro jakékoli změny, protože v této době dochází k poklesu objednávek. Letos navíc provozovatele e-shopů zaměstná také zavedení povinnosti EET.
„Z našich dat vyplývá, že větší šanci na úspěch mají e-shopy, které byly založeny během první poloviny roku. Mohou plně využít potenciál hlavní nákupní sezóny. Mají čas se etablovat na trhu, najít si svou klientelu a vyzkoušet, co jim funguje a co ne. Pro mnohé to zní samozřejmě, ale stále dost lidí si to neuvědomuje. Zakládají e-shopy až na podzim a myslí si, že vánoční nákupy stihnou. Bohužel se jim to málokdy povede,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Před založením internetového obchodu si musí budoucí e-shopař připravit dobrý byznysplán. Je důležité vědět, kdo bude jeho zákazník, jak ho chce oslovit a především získat a udržet. Co může nabídnout navíc oproti konkurenci. V neposlední řadě se také musí rozhodnout, kde a jaký e-shop si pořídí. Zda půjde cestou pronájmu nebo si vybere opensource či si nechá udělat e-shop na míru.
Již zavedení e-shopaři jaro využívají pro zhodnocení a analýzu předchozího roku. Musí si naplánovat ten stávající. Toto období je důležité z hlediska údržby a rozvoje obchodu. Je třeba, aby e-shop šel s dobou, musí mít nejen moderní design, ale i technické vychytávky. Jaro je vzhledem k nejnižším objednávkám v roce nejlepší období pro případné převedení e-shopu na lepší technické řešení či pro změnu poskytovatele. Vše co si v této obě připraví, zhodnotí pak provozovatel internetového obchodu o několik měsíců později, během vánočních nákupů.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 10 200 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Shoptet Pokladna je připravena na EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
- Dosahují milionových obratů výrobou kvalitních potravin s přípravou začali doma během pandemie
- Úspěšní podnikatelé jako výzva k online podnikání – nová kampaň Shoptetu
- Zájem Čechů o nákup na malých a středně velkých e-shopech stále roste. Rádi objevují unikátní produkty a služby
- Češi o sebe více pečují. Roste zájem o kosmetiku, roli hraje kvalita a udržitelnost
Poslední články z blogu
- Spolupráce se Shoptet Partnery je pro nás klíčová, i proto potřebuje tým posilu
- SEO nebo PPC? Do čeho se vašemu e-shopu vyplatí investovat?
- Reshoper 2024: Co dělají jinak e-shopy, které rostou i v nepředvídatelné době?
- Retence aneb Jak mít spokojeného zákazníka, který pravidelně nakupuje
- Jak efektivně řešit chybové stránky 404?
- „Dobrý lídr inspiruje v profesní i osobní rovině,“ říká šéf slovenského Salesu
- SEO v roce 2024 – jeho proměny i konstanty
- Co jako OSVČ přichystat k podání daňového přiznání z příjmů?
- Smlouvy s dodavateli a distributory. Co si pohlídat z hlediska práva?
- Google Consent Mode v2 a konec cookies třetích stran. Co znamenají pro váš e-shop?