E-shopy založené v první polovině roku mají větší šanci na úspěch
Praha 21. února 2017 – Až 40 % e-shopů je ročně založeno na jaře, druhá vlna pak přichází na podzim (35 %). Ti, kdo si e-shop pořídí v první polovině roku, jsou úspěšnější a životnost jejich obchodu je třikrát větší. Díky tomu, že se mohou dobře připravit na hlavní nákupní sezónu, vánoční nákupy a novoroční výprodeje, mohou mít zisk hned během prvního roku.
Mohlo by se zdát, že jaro je pro e-shopy a e-shopaře do jisté míry klidové období. Opak je pravdou. V této době se toho v zákulisí děje nejvíc. Zakládají se nové internetové obchody (40 %), stávající e-shopaři mají čas inovovat a modernizovat. Je to také ten správný čas pro jakékoli změny, protože v této době dochází k poklesu objednávek. Letos navíc provozovatele e-shopů zaměstná také zavedení povinnosti EET.
„Z našich dat vyplývá, že větší šanci na úspěch mají e-shopy, které byly založeny během první poloviny roku. Mohou plně využít potenciál hlavní nákupní sezóny. Mají čas se etablovat na trhu, najít si svou klientelu a vyzkoušet, co jim funguje a co ne. Pro mnohé to zní samozřejmě, ale stále dost lidí si to neuvědomuje. Zakládají e-shopy až na podzim a myslí si, že vánoční nákupy stihnou. Bohužel se jim to málokdy povede,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Před založením internetového obchodu si musí budoucí e-shopař připravit dobrý byznysplán. Je důležité vědět, kdo bude jeho zákazník, jak ho chce oslovit a především získat a udržet. Co může nabídnout navíc oproti konkurenci. V neposlední řadě se také musí rozhodnout, kde a jaký e-shop si pořídí. Zda půjde cestou pronájmu nebo si vybere opensource či si nechá udělat e-shop na míru.
Již zavedení e-shopaři jaro využívají pro zhodnocení a analýzu předchozího roku. Musí si naplánovat ten stávající. Toto období je důležité z hlediska údržby a rozvoje obchodu. Je třeba, aby e-shop šel s dobou, musí mít nejen moderní design, ale i technické vychytávky. Jaro je vzhledem k nejnižším objednávkám v roce nejlepší období pro případné převedení e-shopu na lepší technické řešení či pro změnu poskytovatele. Vše co si v této obě připraví, zhodnotí pak provozovatel internetového obchodu o několik měsíců později, během vánočních nákupů.
O společnosti Shoptet
Shoptet se na českém trhu specializuje na pronájem e-shopových řešení, která jsou oblíbená zejména pro jednoduché a intuitivní ovládání. V současné chvíli má Shoptet.cz v portfoliu více než 10 200 aktivních e-shopů, což je čtvrtina všech internetových obchodů působících na českém trhu. Také nabízí pokladní systém, který umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Shoptet Pokladna je připravena na EET. Více informací o společnosti Shoptet.cz naleznete na www.shoptet.cz.
Kontakt pro novináře
pr@shoptet.czTiskové zprávy
- Shoptet Kampaně: Nový nástroj, který přibližuje e-shopy velkým hráčům
- Češi investují do svého zdraví: vitaminy, proteiny a krabičkové diety jsou novým trendem
- Ekonomické krizi navzdory: Shoptet vykázal rekordní výsledky
- Češi se předzásobují medvídky HHC
- Ze skladu ve skříni až k lídru s erotickými pomůckami – jak si YOO.cz získal srdce zákazníků
- AI nástroje, e-shopy a právo. Jaké benefity AI přináší a co do jejich nástrojů nezadávat?
- E-commerce se propadá druhý rok po sobě, ale Shoptet a jeho zákazníci rostou
- Z lokálního brandu v trendsettera na poli přírodní kosmetiky: Líčírna a její cesta k úspěchu
- Výsledky online nákupů na Black Friday: Malé a střední e-shopy hlásí stabilní růst
- Rychlé, pohodlné a bezpečné online nakupování během Black Friday
Poslední články z blogu
- Jak si AppleTop.cz plní databázi pro e-mail marketing pomocí sítě e-shopů Děkovačka
- Jak podnikat? Kdy je lepší IČO a kdy založit s.r.o.?
- Shoptet je partnerem Akademie online podnikání, kterou spouští #HolkyzByznysu
- Bezpečnost plateb na špičkové úrovni: Shoptet Pay jako první v Česku získává členství v Merchant Risk Council
- Každé procento se počítá aneb Jak e-shop se svíčkami zvýšil konverzní poměr o 9,32 % díky doplňku Ověřený web
- Přechod na Shoptet Pay je rychlý. Fanda-NHL to zvládl ve své top sezoně
- Proč zákazník nedokončí objednávku ve vašem e-shopu? Podívejte se na 6 nejčastějších důvodů
- Jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce?
- Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?
- Jak naplno využít doplněk Základní SEO?