Poslední článek na blogu

Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?

Odebírat novinky e-mailem

Nevyplňujte toto pole:
Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů
 

Jak nenaletět při koupi dovolené přes internet

19. června 2014
 

Praha, 19. června 2014 – Dovolenou si na internetu vybírá čím dál tím více lidí. Stoupá i počet těch, kteří si tímto způsobem zájezd koupí. Přesto přetrvává požadavek osobní konzultace a mnoho ryze online prodejců si zařizuje kamenné pobočky. Z celkového objemu je přes internet pořízena přibližně jedna pětina dovolených.

Výhodou při koupi dovolené přes internet je především úspora času. Lidé si mohou v klidu svého domova prohlédnout nabídky a porovnat jednotlivé zájezdy od různých cestovních kanceláří. Této možnosti využívá většina lidí, i když si ve finále dovolenou koupí v kamenné pobočce. Vedle porovnání ceny a nabídek si mohou přečíst recenze na hotel, podívat se na přesnou lokalitu a zjistit další detaily. To jsou vlastně výhody jakéhokoli online prodeje. Osobní kontakt s cestovní agenturou často volí i proto to, že se jedná o drahou záležitost a lidé chtějí mít jistotu, že se nejde o podvod.

shoptet-pruvodce-web

Nemilým překvapením při koupi dovolené přes internet lze samozřejmě předcházet. Je důležité si ověřit, zda daná cestovní agentura nebo přeprodejce opravdu existuje. Dále pak se podívat na případné recenze a zkušenosti ostatních uživatelů. Často je nabídka nepřehledná, aby působila lákavěji. Proto je nutné si pořádně přečíst, co všechno zájezd obsahuje a jaká je jeho konečná cena. „Samozřejmostí by mělo být i prostudování obchodních podmínek, které lidé nečtou ani při koupi v kamenné pobočce. O kvalitě služeb napoví také rychlost a vstřícnost reakcí na případné dotazy. To zda hned zavolají nebo napíší a jsou schopni odpovědět, ukazuje na profesionalitu a celkový přístup,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.

Není se třeba bát ani bezhotovostní platby, zpravidla je možné si vybrat z více variant. Zásadou je dovolenou uhradit až ve chvíli, kdy dojde k potvrzení rezervace a vyzvání k platbě. Může se totiž stát, že požadovaný zájezd bude již vyprodaný. Na rozdíl od ostatních nákupů přes e-shopy, není možné do dvou týdnů bez udání důvodů odstoupit od smlouvy. Zrušení dovolené je spojeno se stornopoplatky. Při koupi je potřeba si dát pozor na opt-outy, tedy předem zaškrtané kolonky typu cestovní pojištění apod., které nejsou nezbytně nepotřebné a které mohou navýšit cenu zájezdu. V případě, že zájezd neodpovídá tomu, co bylo avizováno, je možné jej reklamovat a požadovat kompenzaci, a to do jednoho měsíce. „Období dovolených je pro provozovatele e-shopů také rizikové. Lidé si u nich před cestou nakoupí nezbytnosti, jako jsou fotoaparáty apod., které opotřebované v rámci 14 denní lhůty pak vracejí. Nový občanský zákoník na tyto nekalé praktiky pamatoval a nově je možné snížit cenu produktu o hodnotu, kterou zboží ztratilo jinak než běžným používáním,“ doplňuje Miroslav Uďan.

O Službě Shoptet.cz

Shoptet.cz se specializuje na pronájem e-shopů, které jsou oblíbené díky celkovému propracovanému řešení a jednoduchému, intuitivnímu ovládání. Jedná se snadný způsob, jak si pořídit vlastní internetový obchod rychle a bez velkých investic. V současné chvíli má společnost v portfoliu přes 2 300 aktivních e-shopů, což tvoří zhruba 10 % komerčních řešení na českém trhu. Firma působí na českém a slovenském trhu, v roce 2013 expandovala také do Brazílie. Pro všechny e-shopaře připravil Shoptet.cz ve spolupráci s odborníky na online marketing návod, jak založit a úspěšně provozovat internetový obchod, a splnit si tak vlastní sen. V roce 2011 vstoupil do společnosti také investor Ondřej Tomek. Více na www.shoptet.cz. Rady a postřehy Miroslava Uďana je možné najít na http://www.miroslavudan.cz/.

Kontakt pro novináře

pr@shoptet.cz

Sledujte nás

FacebookTwitterYoutubeRss